کد خبر: 49625 A

آواز جدید سالار عقیلی به یاد محمدرضا شجریان

آواز جدید سالار عقیلی به یاد محمدرضا شجریان

قطعه جدید کیوان ساکت با صدای سالار عقیلی که در دو نسخه صوتی و تصویری منتشر می‌شود، به محمدرضا شجریان تقدیم خواهد شد.

ایران آرت: کیوان ساکت قطعه جدید خود را با صدای سالار عقیلی به محمدرضا شجریان تقدیم کرد.

کیوان ساکت آهنگساز و نوازنده درباره کارهای جدید خود گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه ریزی برای انتشار یک قطعه هستم که این اثر هم به صورت صوتی و هم تصویری منتشر می شود. این اثر را به یاد استاد محمدرضا شجریان و برای قدردانی از زحمات این استاد بزرگوار ساخته ام. خوانندگی این اثر به عهده سالار عقیلی بوده است و ارکستر زهی با ما در این اثر همکاری کرده اند.

این نوازنده تار در گفتگو با صبا درباره برگزاری کنسرت های آنلاین نظر خود را اینگونه بیان کرد: کنسرت های آنلاین هم نقاط قوت و هم نقاط ضعف دارد. نقاط قوت کنسرت آنلاین این است افرادی که به هر دلیلی نمی توانند به سالن کنسرت بروند می توانند از این کنسرت ها استفاده کنند و هنرمندان مورد علاقه خود را ببینند. به عنوان مثال کنسرت آنلاین آندریا بوچلی را سه میلیون نفر دیدند و حتی افرادی که توانایی حضور در کنسرت را نداشتند و آرزوی دیدن کنسرت این هنرمند بزرگ را داشتند توانستند از طریق کنسرت آنلاین هنرمند مورد علاقه خود را ببینند.

ساکت درباره آسیب ها و مشکلات کنسرت آنلاین گفت: برگزاری کنسرت آنلاین نیازمند زیرساخت هایی است که متاسفانه این زیرساخت ها در کشور ما وجود ندارد.

این آهنگساز افزود: هنرمند باید در هر زمان و شرایطی هنر خود را ارائه دهد و به همین دلیل است که من با برگزاری کنسرت های آنلاین موافق هستم البته باید شرایطی فراهم شود تا مردم از این کنسرت ها درست استفاده کنند نه اینکه قطع و وصل شدن اینترنت آن ها را دلزده و از هنر دور کند.

این نوازنده سه تار درباره کلاس های آنلاین هنر نیز خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس های آنلاین با برگزاری کنسرت آنلاین کاملا متفاوت است زیرا بهتر است کلاس های آموزش موسیقی به صورت حضوری برگزار شود البته من هنرجویان زیادی از سراسر ایران دارم که این هنرجویان به دلیل دوری راه نمی توانند در کلاس ها به صورت حضوری شرکت کنند در نتیجه بهتر است از کلاس های آنلاین استفاده کنند تا به هدف خود برسند.

وی در پایان گفت: زندگی همه ما به قبل و بعد از کرونا تقسیم می شود زیرا این بیماری به همه ما نشان داد که چقدر آسیب پذیر هستیم و مطمئن هستم عواقب این بیماری تا مدت ها با ما خواهد بود پس باید به فکر یکدیگر و در این شرایط بحرانی دلسوز هم باشیم.

 

محمدرضا شجریان سالار عقیلی کیوان ساکت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین