ایران آرت: حسین علیزاده، آهنگساز و نوازنده برجسته ایرانی از لقب "شوالیه آواز" برای شهرام ناظری و عنوان "کمانچه‌نواز جهانی" برای کیهان کلهر انتقاد می‌کند و می‌گوید اگر در فرانسه بگویید به هنرمند برجسته ایرانی می‌گوید شوالیه، قطعا به ما می‌خندند.

به گزارش ایران‌آرت، علیزاده آلبوم‌هایی نظیر  "سواران دشت امید"، "نوروز" و "شورانگیز" را با صدای شهرام ناظری ضبط کرده و کنسرت‌های متعددی نیز با کیهان کلهر به روی صحنه برده است. 

​این هنرمند در سال ۱۳۹۳ نشان شوالیه را از سوی وزارت فرهنگ فرانسه نپذیرفت و نوشت "خود را بی‌نیاز از دریافت هر نشانی" می‌داند.  او در نامه خود نوشت: ضمن قدردانی از مسئولان کشور و سفارت فرانسه، به احترام مردم هنرپرور و هنردوست ایران، به نام حسین علیزاده قناعت کرده، تا آخر عمر به آن پیشوند یا پسوندی نخواهم افزود.

​شهاب حسینی تازه‌ترین هنرمند ایرانی است که نشان شوالیه ادب و هنر فرانسه را دریافت کرده است. پیشتر در ایران شخصیت‌هایی چون محمدرضا شجریان (خواننده)، دکتر حسابی، عباس کیارستمی (کارگردان و عکاس)، داریوش شایگان (نویسنده و شاعر)، داریوش مهرجویی (کارگردان)، لیلا حاتمی (بازیگر)، یدالله رویایی (شاعر)، شهرام ناظری (خواننده)، محمود دولت‌آبادی (نویسنده)، پری صابری (کارگردان تئاتر و نمایشنامه‌نویس)، اصغر فرهادی (کارگردان) و محمدعلی سپانلو (شاعر و مترجم ایرانی) نشان شوالیه را دریافت کرده‌اند.

کد خبر: 49632 |

انتقاد حسین علیزاده از القاب شهرام ناظری و کیهان کلهر

حسین علیزاده معتقد است شهرام ناظری و کیهان کلهر دو هنرمند برجسته ایرانی هستند که نیازی به عناوین غیرفارسی و غیر ایرانی ندارند.

ارسال نظر