کد خبر: 49725 A

پارتی‌بازی در مهمترین جایزه موسیقی جهان

پارتی‌بازی در مهمترین جایزه موسیقی جهان

در حالی‍که جوایز گرمی پیشتر به پارتی‌بازی و عدم شفافیت متهم شده بود، مسئولان برگزاری این جایزه اخیرا تغییراتی را در آن ایجاد کرده‌اند.

ایران آرت: آکادمی صفحه‌پرکنی آمریکا، که سالانه مراسم اهدای جایزه‌های گرمی را برگزار می‌کند، روز چهارشنبه اعلام کرد که در چندین گروه جایزه‌های گرمی، از جمله گروه بهترین هنرمند جدید سال، تغییر داده و همچنین هنرمندان عضو کمیته‌های تعیین نامزدها را نیز وادار کرده برای جلوگیری از تضاد منافع، پرسشنامه‌هایی در باره نفع شخصی خود از نامزدی یک ترانه یا هنرمند را امضا کنند.

تغییرات جدید از شصت و سومین دوره جوائز گرمی که قرار است در مراسم تلویزیونی زنده، روز ۳۱ ژانویه ۲۰۲۱ اهدا شوند، به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش خود می‌نویسد، جایزه "بهترین هنرمند جدید سال" دهه‌ها است که مورد انتقاد قرار دارد و برای انطباق با تغییرات صنعت موسیقی، مقررات مربوط به آن هم مدام در حال تغییر بود.

در سال‌های اخیر، این جایزه به این سبب که آکادمی، محدودیت ترانه و آلبوم را برای آن برقرار کرده بود، تحت موشکافی قرار گرفت.  براساس تغییر جدید، دیگر محدودیتی برای شمار ترانه‌ها و آلبوم‌های هنرمندی که در گروه بهترین هنرمند جدید سال نامزد شود، وجود نخواهد داشت.

این تغییر به نفع هنرمندان جوان‌تر، به خصوص مجریان موسیقی رپ است که معمولا شمار کثیری تک‌ترانه و آلبوم منتشر می‌کنند و به همین جهت، در سال‌های اخیر از نامزدی در گروه هنرمند جدید سال محروم می‌شدند. مثلا، در گذشته ویتنی هیوستون و لیدی گاگا نتوانستند برای جایزه بهترین هنرمند جدید سال نامزد شوند؛ زیرا در سالی که در جهان موسیقی مطرح شدند، هر یک بیش از ۳۰ ترانه منتشر کرده بودند.

کمیته‌های نامزدی در هر ژانر یا گروه، برای حراست از عزت آن ژانر موسیقی یا گروه جایزه، با شرکت خود هنرمندان آن ژانر یا گروه، تشکیل می‌شوند. از امسال، هنرمندانی که برای شرکت در این کمیته‌ها دعوت می‌شوند، باید در پرسشنامه‌هایی فاش کنند که از نامزد شدن یک هنرمند یا ترانه، چه منافعی، اعم از شخصی، خانوادگی، یا هنری، نصیب آنها می‌شود. 

در صورت وجود تضاد منافع، آن هنرمند نمی‌تواند در کمیته نامزدی مربوط به آن گروه از جوایز، شرکت کند.

برخی از تغییرات جدید در مقررات جایزه "گرمی" در پی آن انجام می‌گیرد که دبورا دوگن، رئیس سابق آکادمی صفحه‌پرکنی، که پیش از برگزاری مراسم سال گذشته اهدای جوایز، از مقام خود برکنار شده بود، در مصاحبه‌ای روند اهدای جایزه‌های گرمی را آلوده به پارتی‌بازی و تضاد منافع قلمداد کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی در باره تغییرات جدید در مقررات تعیین نامزدهای دریافت جایزه گرمی، می‌نویسد روند تعیین فینالیست‌ها برای نامزدی، که با رای مخفی اعضای آکادمی صفحه‌پرکنی انجام می‌شود، بارها به سبب فقدان شفافیت مورد انتقاد قرار گرفته است، و برخی از اعضای کمیته‌های نامزدکننده، پروژه‌های خود یا دوستان و آشنایان خود را نامزد کرده‌اند.

 

جوایز گرمی لیدی گاگا جایزه گرمی ویتنی هیوستون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین