کد خبر: 50226 A

۱۰ آهنگ برتر تابستانی/ از "دختران کالیفرنیا" بیچ بویز تا "افسردگی‌های تابستانی" ادی کوچران

۱۰ آهنگ برتر تابستانی/ از "دختران کالیفرنیا" بیچ بویز تا "افسردگی‌های تابستانی" ادی کوچران

مجله رولینگ استون با شروع فصل تابستان فهرستی از برترین آهنگ‌های تابستانی تاریخ موسیقی منتشر کرد.

ایران آرت: علیرغم آنکه موسیقی، هنر تمام لحظه‌ها و تمام فصول است ام در دنیای موسیقی آهنگ‌هایی ساخته می‌شود که به آهنگ‌های تابستانی معروف‌اند و بیشتر در فصل تابستان شنیده می‌شوند. این آهنگ‌ها از هیجان بالایی برخوردارند و معمولا محتوای آنها درباره تعطیلات، خوش‌گذرانی در کنار دوستان و خانواده و لذت بردن از سفر و... است.  

به نقل از ویتال مگزین، با شروع تابستان مجله رولینگ استون، مشهورترین مجله موسیقی در دنیا فهرستی از بهترین آهنگ‌های تابستانی تاریخ را منتشر کرده است که در ادامه با این فهرست آشنا خواهیم شد:
 

۱۰. آهنگ تابستان در شهر ؛ لاوین اسپونفول

10

گروه لاوین اسپونفول (The Lovin’ Spoonful) گروه موسیقی راک آمریکایی است که در دهه ۶۰ میلادی بسیار مشهور بودند و در سال ۲۰۰۰ هم در زمره خوانندگان تالار مشاهیر راک اند رول تاریخ قرار گرفتند. آهنگ تابستان در شهر (Summer in the City) یکی از مشهورترین آهنگ‌های گروه و یکی از بهترین آهنگ های تابستانی تاریخ است که در سال ۱۹۶۶ منتشر شد و به مدت سه هفته در رتبه اول بهترین آهنگ های بیلبورد قرار گرفت. این آهنگ در فهرست ۵۰۰ آهنگ برتر تاریخ به انتخاب مجله رولینگ استون قرار دارد. ریتم تند آهنگ و صدای بوق ماشین‌ها در آن فضای شادی به آهنگ بخشیده است.

۹. آهنگ سرگرمی داغ در تابستان؛ اسلای اند د فمیلی استون

9

گروه اسلای اند د فمیلی استون (Sly and the Family Stone) یکی از تاثیرگذارترین گروه‌های موسیقی راک، فانک، سول و سایکدلیک دهه ۶۰ میلادی بود که تاثیر به سزایی در شکل‌گیری سبک ساکدلیک سول داشتند و از اولین گروه‌هایی بود که از نوازنده‌های سیاهپوست و سفیدپوست تشکیل شده بود. آهنگ Hot Fun In the Summertime در سال ۱۹۶۹ منتشر شد که در جدول بهترین آهنگ های بیلبورد رتبه دوم را به دست آورد. این آهنگ که یکی از بهترین آهنگ های تابستانی تاریخ است، در فهرست ۵۰۰ آهنگ برتر تاریخ به انتخاب مجله رولینگ استون قرار دارد.

۸. آهنگ ساحل راک‌اوی ؛ رامونز

8

رامونز (Ramones) یک گروه راک آمریکایی بود که تاثیر بسزایی  بر جنبش پانک راک داشت. از آن‌ها به عنوان یکی از ۵۰ هنرمند برتر تمام دوران‌ها یاد می‌شود. آهنگ Rockaway Beach (ساحل راک اوی) که در سال ۱۹۷۷ منتشر شد، یکی از بهترین آهنگ های تابستانی تاریخ است که درباره منطقه راکاوی بیچ در کوئینز آمریکا است؛ جایی که دی دی رامونز (Dee Dee Ramone)، بیسیست و ترانه‌سرای گروه رامونز به آن علاقه زیادی داشت. این آهنگ در جدول صد آهنگ برتر بیلبورد قرار گرفت.

۷. آهنگ دختران کالیفرنیا ؛ بیچ بویز

7

بیچ بویز (The Beach Boys) یک گروه راک آمریکایی است که توسط برادران ویلسون (برایان، دنیس و کارل) به هراه مایک لاو و ال جردین فعالیتش را از سال ۱۹۶۱ آغاز کرد. این گروه یکی از تاثیرگذارترین گروه‌های راک تاریخ و تنها گروهی است که برای مدتی توانست با گروه بیتلز رقابت کند. آهنگ California Girls (دختران کالیفرنیا) از بیچ بویز که در سال ۱۹۶۵ در آلبوم روزها و شب های تابستان (!!Summer Days And Summer Nights) منتشر شد، تبدیل به یکی از بهترین آهنگ های تابستانی شد و رتبه سوم صد آهنگ برتر بیلبورد را به دست آورد. این آهنگ همچنین یکی از ۵۰۰ آهنگ تالار مشاهیر راک اند رول است که موسیقی راک اند رول را شکل داده است. دختران کالیفرنیا یکی از ۵۰۰ آهنگ برتر تمام دوران‌ها شناخته می‌شود.

۶. در احساسات م ؛ دریک

6

دریک (Drake) خواننده و رپر کانادایی و از چهره‌های برجسته موسیقی عامه‌پسند است که در محبوبیت هیپ‌هاپ کانادایی نقش بسزایی داشته است. آهنگ In My Feelings از دریک در سال ۲۰۱۸ و در پنجمین آلبوم او با نام عقرب (Scorpion) منتشر شد و به مدت ۱۰ هفته در صدر بهترین‌ آهنگ‌های بیلبورد قرار گرفت. این آهنگ خیلی زود به یک چالش اینترنتی به نام "چالش کیکی" تبدیل شد و هزاران نفر در سراسر دنیا در آن شرکت کردند

۵. اسکولز اوت؛ الیس کوپر

5

الیس کوپر (Alice Cooper) یک گروه راک آمریکایی دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی بود که بیشتر به خاطر نحوه اجراهای بحث‌برانگیز و نمایشی مورد توجه بوده‌اند. خواننده و موسس گروه، وینسنت فرنیر ، بعدها نام خود را به آلیس کوپر تغییر داد. آهنگ School’s Out یکی از مشهورترین آهنگ‌های الیس کوپر است که در سال ۱۹۷۲ و در آلبومی به همین نام منتشر شد. این آهنگ به عنوان یکی از بهترین آهنگ های تابستانی تاریخ شناخته می‌شود.

۴. جاده شهر قدیمی؛ لیل ناز اکس

لیل ناز اکس

لیل ناز اکس (Lil Nas X) خواننده و رپر آمریکایی است که با آهنگ Old Town Road (جاده شهر قدیمی) شناخته شد. این آهنگ  اولین بار در شبکه اجتماعی تیک‌تاک منتشر شد و پس از کسب موفقیت زیاد، لیل ناز اکس با کلمبیا رکوردز قرارداد بست و آن را به صورت رسمی منتشر کرد. آهنگ جاده قدیمی و ریمیکس آن با بیلی ری سایرس به رتبه اول بهترین آهنگ‌های بیلبورد دست یافت و تبدیل به یکی از بهترین آهنگ های ۲۰۱۹ شد. لیل ناز اکس و بیلی ری سایرس همچنین توانستند جایزه گرمی بهترین اجرای دو نفره برتر پاپ و همچنین بهترین موزیک ویدیوی سال را برای این آهنگ به دست آورند.

۳. افسردگی‌های تابستانی؛ ادی کوچران

3

ادی کوچران (Eddie Cochran) موسیقیدان و خواننده راک اند رول آمریکایی بود که تاثیر زیادی بر موسیقی راک داشت. یکی از مشهورترین آهنگ‌های ادی کوچران ، آهنگ Summertime Blues (افسردگی‌های تابستانی) بود که در سال ۱۹۵۸ منتشر شد و به شهرت بالایی دست یافت و رتبه هشتم بیلبورد را کسب کرد. این آهنگ یکی از بهترین آهنگ های تابستانی و یکی از ستون های موسیقی راک است که با کف زدن‌های معمولی خارج از ریتم، حال و هوای شاد و سرخوش و صدای نوجوانانه کوچران همراه است.

۲. آهنگ رقص در خیابان؛ مارتا اند د وندلاس

2

مارتا اند د وندلاس (Martha and the Vandellas) یک گروه سه نفره موسیقی بود که در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی فعالیت داشتند. آهنگ رقص در خیابان (Dancing in the Street) مشهورترین آهنگ مارتا اند د وندلاس است که در سال ۱۹۶۴ منتشر شد و به سرعت رتبه دوم بهترین‌های بیلبورد و چهارمین آهنگ پرفروش تاریخ بریتانیا را به دست آورد. این آهنگ پس از اعتراضات برای وضعیت سیاهپوستان در دهه شصت معنای متفاوت‌تری گرفت .

۱. آهنگ دوستش دارم ؛ کاردی بی ، بد بانی و جی بالوین

کاردی بی

رتبه اول در فهرست بهترین آهنگ های تابستانی به آهنگی از رپر آمریکایی، کاردی بی (Cardi B)، خواننده پورتو ریکویی بد بانی (Bad Bunny) و خواننده کلمبیایی جی بالوین (J Balvin) با نام دوستش دارم (I Like It) تعلق دارد. این آهنگ در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و سبک آن ترپ و سالسا است که پس از انتشار به صدر جدول بیلبورد دست یافت. این آهنگ یکی از بهترین آهنگ های ۲۰۱۸ نیز شد.

 

موسیقی پاپ موسیقی راک دریک موسیقی رپ کاردی بی بد بانی لیل ناز اکس بیچ بویز الیس کوپر جی بالوین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین