کد خبر: 50432 A

صادق هدایت و آلبر کامو سوژه چکناواریان شدند/ پروژه جذاب آهنگساز ایرانی بر اساس آثار ادبی

صادق هدایت و آلبر کامو سوژه چکناواریان شدند/ پروژه جذاب آهنگساز ایرانی بر اساس آثار ادبی

چکناواریان قطعاتی برگرفته از آثار ادبی مانند قطعه "غریبه" از آلبر کامو، سه قطعه از "بوف کور" صادق هدایت و "یولسیز" (اولیس) جیمز جویس ساخته است.

ایران آرت: چکناواریان می‌گوید اگر موزیسین‌ها بتوانند با آموزش‌ آنلاین موسیقی به جوانان بااستعداد و علاقه‌مند کمک کنند، کار جالب و خوبی است و او نیز از این موضوع استقبال می‌کند.

لوریس چکناواریان آهنگساز و رهبر ارکستر درباره فعالیت این روزهای خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در این مدت قطعاتی برگرفته از آثار ادبی مانند قطعه "غریبه" از آلبر کامو، سه قطعه از "بوف کور" صادق هدایت و همچنین قطعاتی از "یولسیز" (اولیس) جیمز جویس را ساختم و در حال حاضر مشغول ساخت قطعاتی از مجموعه "خسرو و شیرین" هستم. عاشق ادبیات هستم و به همین دلیل تصمیم گرفتم آثار ادبی را مبنای کارم قرار بدهم.

او ادامه داد: عادت دارم همیشه شب و روز بر روی ساخت موسیقی کار کنم، حتی شده برای ساخت قطعاتی، یک هفته در منزل مانده‌ام و به ساخت قطعات موسیقی مشغول شدم. تنها برای رهبری کنسرت مجبور می‌شوم از منزل بیرون بیایم و معمولاً در مواقع آهنگسازی تا صبح بیدار می‌مانم و قطعاتی را می‌سازم.

چکناواریان درباره مضرات کرونا به بدنه موسیقی نیز گفت: کرونا به اجرای موسیقی ضربات زیادی وارد کرد. آمدن مردم به کنسرت‌های موسیقی اتفاق خوبی است، اما شیوع این ویروس باعث شد مردم نتوانند به کنسرت بروند و به طبع موزیسین‌ها و خواننده‌ها ضررهای مادی زیادی دیدند. این موضوع در مورد ارکستر نیز صدق می‌کند و رهبران ارکستر در این مدت نتوانستند ارکستر خودشان را ترمیم کنند.

او درباره آموزش آنلاین موسیقی در پایان گفت: به‌شخصه 50 سال است که آموزش آنلاین موسیقی نداده‌ام، اما اگر موزیسین‌ها بتوانند با آموزش‌ آنلاین موسیقی به جوانان بااستعداد و علاقه‌مند کمک کنند، بسیار ایده جالب و خوبی است و من هم از این موضوع استقبال می‌کنم.

 

صادق هدایت آلبر کامو جیمز جویس لوریس چکناوریان چکناواریان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین