کد خبر: 50444 A

انتشار آلبوم خواننده‌ ایرانی که سال ۹۸ درگذشت

انتشار آلبوم خواننده‌ ایرانی که سال ۹۸ درگذشت

آثار به جا مانده از اسحاق انور، خواننده و آهنگساز موسیقی ایرانی، در قالب یک آلبوم کوتاه منتشر می‌شود.

ایران آرت: آهنگساز شناخته شده موسیقی تئاتر و سینمای کشورمان با اشاره به تاسیس یک مجموعه موسیقایی به نام "مانو" از انتشار اولین آلبوم این گروه با صدای مرحوم اسحاق انور در آینده‌ای نزدیک خبر دادند.

امیر بهزاد که چندی پیش قطعه "نگاه" با صدای مرحوم اسحاق انور را منتشر کرده بود، در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به تازه‌ترین فعالیت‌های موسیقایی خود توضیح داد: آشنایی من با نوید نیکبخت از پروژه موسیقایی نمایشی "اپرای خیام" شروع شد. ما دنبال تولید کار باکلام هم بودیم. در این شرایط بنده با یک گزینه بسیار توانمند و عالی به نام اسحاق انور روبه‌رو بودم. بر این اساس وقتی ایده‌های اولیه با نوید نیکبخت به سرانجام رسید و ما ماجرا را به شکلی برنامه‌ریزی کردیم تا بتوانیم به سمت یک موسیقی بین‌المللی حرکت کنیم، ایده‌هایمان را با اسحاق مطرح کردیم که او هم از ایده‌های ما خوشش آمد و به گروه ما اضافه شد.

بهزاد در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: آنچه در قالب این همکاری صورت گرفت، مبتنی بر این نکته بود که اسحاق انور در حوزه شعر و بخشی از آوازها به ما کمک کند. اولین کاری هم در قالب مجموعه "مانو" انجام دادیم، قطعه "سرمست" بود که بنا داریم این قطعه را در سالگرد فوت مرحوم اسحاق انور پخش کنیم. متاسفانه اکنون اسحاق انور در میان ما نیست و ما مجبوریم از آن اتودهای اسحاق روی پروژه‌هایی که برای ما شعر گفته بود خروجی بگیریم. بنابراین آنچه که در این اثر وجود دارد اجرای یک سری اتودهای ناقص از اسحاق انور است که به نوعی به هم پیوند داده شده و به عنوان یک آلبوم کوتاه منتشر می‌شود. در این راستا فعلاً اثری را به مناسبت سالگرد فوت اسحاق منتشر می‌کنیم و اگر برنامه‌ریزی‌ها به درستی صورت پذیرد تمامی مجموعه را تا چند ماه آینده عرضه می‌کنیم. این کار اولین کار گروه موسیقی "مانو" خواهد بود که در دسترس علاقه مندان قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: از نظر گروه، "مانو" می‌تواند دربرگیرنده هم نشینی انواع موسیقی از جمله، موسیقی جز، موسیقی سنتی، موسیقی نواحی و هر نوع موسیقی دیگر باشد. ما برای محتوای این گروه چارچوب ثابتی در نظر نگرفتیم و در اصل هدف‌مان این بود که هر کاری انجام می‌دهیم در استاندارد بالایی باشد و امیدوارم بتوانیم تاثیر خوبی بر فضای موسیقی بگذاریم.

 

موسیقی سنتی موسیقی ایرانی اسحاق انور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین