کد خبر: 50867 A

پشت پرده اختلاف جان لنون و پسرش/ جولین: پدرم نتوانست به خانواده‌اش عشق بدهد/ ماجرای خیانت و طلاق ستاره بیتلز

پشت پرده اختلاف جان لنون و پسرش/ جولین: پدرم نتوانست به خانواده‌اش عشق بدهد/ ماجرای خیانت و طلاق ستاره بیتلز

فرزند جان لنون درباره دلخوری‌ از پدرش، به ویژه با توجه به سهم بسیار اندکش از وصیت‌نامه او، بی پرده صحبت کرده است.

ایران آرت: بعد از مرگ جان لنون، ستاره گروه موسیقی بیتلز، در سال ۱۹۸۰، از او دو فرزند بر جای ماند؛ اما چرا او از یکی از آن‌ها نامی در وصیت نامه‌اش نیاورد؟

جان لنون نفر شماره یک گروه موسیقی پرطرفدار بیتلز، به فعالیت های سیاسی و بدعنقی هایش مشهور بود. لنون با همکاری همسر دومش، یوکو اونو، چند آلبوم تجربی منتشر کرد و از تصویری که از او در گروه بیتلز شکل گرفته بود فاصله گرفت. با این حال این امر او را از همسر اول و پسرش دورتر کرد، به همین خاطر مرگ او تبعات مختلفی داشت.

جولین لنون درباره دلخوری‌ از پدرش، به ویژه با توجه به سهم بسیار اندکش از وصیت نامه او، بی پرده صحبت کرده.

به نوشته روزیاتو، جولین در مصاحبه ای با نشریه تلگراف در سال ۱۹۹۸ درباره ی پدر خود گفته بود: "پدرم از عشق و صلح با دنیا می‌گفت اما هیچ وقت نتوانست آن را به همسر و پسرش یعنی کسانی که ظاهراً بالاترین اهمیت را در زندگی اش داشتند نشان دهد."

"چطور می شود که از صلح و عشق بگویید اما زندگی خانوادگی تان پر از مشکل، بدون هیچ صمیمیتی و همراه با خیانت و طلاق باشد؟ اگر با خودتان صادق و روراست باشید نمی توانید این کار را انجام دهید."

آنچه که مسلم است این پدر و پسر رابطه ی بغرنجی با یکدیگر داشتند، به علاوه آنکه جولین و همسر دوم جان، یوکو اونو هم لزوماً رابطه ی نزدیکی نداشتند.

جولین در همان مصاحبه با صراحت از یوکو اونو صحبت کرده و درباره ی او گفته بود: "یک زن بسیار قوی. تحسینش می کنم اما لزوماً با او موافق نیستم."

بعد از مرگ جان لنون در سال ۱۹۸۰، معلوم شد او همه ثروتش را برای یوکو اونو و پسری که از او داشت، گذاشته بود.

جولین طبق توافقنامه طلاق جان و همسر اولش، سینتیا یعنی مادر جولین، سالانه ۲،۴۰۰ پوند بابت هزینه های نگهداری از سمت پدرش دریافت می کرد و بعد از مرگ او هم در سن ۲۵ سالگی یک سپرده امانی حاوی ۵۰ هزار پوند از اموال پدرش به ارث برد. این در حالی بود که برادر کوچک‌تر او اصلی‌ترین ذینفع ارثیه هنگفت پدرش بود.

جولین در همان مصاحبه درباره ی وصیت نامه ی پدرش گفته بود: "من فکر نمی کنم عادلانه بوده باشد اما مشکلی هم ندارم. آخرین بار می خواستم دادگاه به این مسأله رسیدگی کند چون حق بیشتری از ارثیه داشتم."

"اما اگر کار به دادگاه می کشید حتماً پنج سال زمان می برد. دیگر زندگی خصوصی ای نه برای من نه برای شون باقی نمی ماند. در حالی که من فقط می خواستم مشکل را حل کنم."

علیرغم این اظهارات، تلاش های قانونی زیادی از سمت جولین برای کسب سهم بیشتر از ارثیه جان لنون صورت گرفت که در آن زمان ۲۲۰ میلیون پوند تخمین زده می شد.

در نهایت در سال ۱۹۹۶ سهم بیشتری از ارثیه ی جان لنون به جولین تعلق گرفت که رقم آن هرگز اعلام نشد، اما این تلاش ها جولین را در برابر وصی اصلی اموال جان لنون یعنی یوکو اونو قرار داد.

در نهایت جولین بخش زیادی از پول به دست آمده از ارثیه ی پدرش را صرف خرید و باز پس گیری برخی از متعلقات پدرش کرد، از جمله کت افغانی ای که جان لنون در تصویر جلد آلبوم Magical Mystery Tour به تن داشت و یادداشت بدخطی درباره ی قطعه ی Hey Jude که برای جولین ساخته شده بود.

سخت می شود چرایی این ماجرا را درک کرد، گرچه شاید یکی از مصاحبه های جان لنون گوشه ای از احساس او نسبت به دو فرزندش را نمایان سازد.

لنون در مصاحبه ی خود با نشریه پلیبوی گفته بود: "شون بچه ناخواسته نبود و از این بابت تفاوت هایی هست." "عشق من به جولین به عنوان فرزندم کمتر نیست. او هم پسر من است چه نتیجه خوردن یک بطری ویسکی باشد و چه به خاطر اینکه آن موقع قرص ضد بارداری وجود نداشت. او اینجا است، به من تعلق دارد و همیشه خواهد داشت."

مسلم است که کشمکش‌های خانوادگی ای میان این پدر و پسر وجود داشته، گرچه به نظر می رسد رابطه میان جولین و مادرخوانده اش، یوکو اونو بهبود یافته.

علاوه بر این، جولین همیشه به نیکی از برادر ناتنی اش، شون، یاد کرده و آن ها بارها به همراه مادران شان در مراسم های متعددی که برای بزرگداشت جان لنون برگزار شده با یکدیگر حضور پیدا کرده‌اند.

جان لنون یوکو اونو جولین لنون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین