کد خبر: 50912 A

مجله Q پس از ۳۴ سال زمین‌گیر شد/ لعن و نفرین به کرونا

مجله Q پس از ۳۴ سال زمین‌گیر شد/ لعن و نفرین به کرونا

کرونا نه تنها برای نشریات ایران بلکه برای نشریات معتبر جهان که روزگاری مخاطبان میلیونی داشتند نیز یک بلای دامن‌گیر بوده است.

ایران آرت: سردبیر مجله پرنفوذ موسیقی "کیو" چاپ بریتانیا اعلام کرد که این نشریه پس از ۳۴ سال تعطیل می‌شود.

تد تسلِر در یک توییت اعلام کرد که شماره ماه اوت این نشریه آخرین شماره آن خواهد بود.

او نوشت: "خبر بدی در مورد مجله کیو دارم. شماره‌ای که روز ۲۸ ژوئیه منتشر می‌شود، آخرین شماره این نشریه خواهد بود. اپیدمی کرونا دلیل این تعطیلی است و دلیل دیگری برای آن وجود ندارد."

به نقل از ایندیپندنت، آقای کسلر در نامه سردبیر نوشت مشکلاتی که این نشریه در بازار نشریات چاپی با آن روبه‌رو بود با شیوع کووید ۱۹ تشدید شده است.

او افزود: "در طول سردبیری من، کارمان مرتب و خوب بود و با توسل به راه‌های مختلف در بازار چالش‌برانگیز نشریات چاپی سرمان را از آب بالا نگه‌ داشته بودیم. کووید ۱۹ همه چیز را از میان برد."

اقای کسلر گفت: "من عمیقا از بابت شکستم در حفظ کیو پوزش می‌طلبم."

در ماه ژوئن، صاحب نشریه  "کیو"، موسسه "باوِر میدیا" گفت این نشریه یکی از مهم‌ترین نشریاتی است که به دلیل ناامنی اقتصادی در بازار نشریات چاپی با خطر تعطیلی روبه‌رو شد. این موسسه افزود که نشریات مختلفش از جمله "امپایِر" و "گرازیا" را مورد بررسی قرار داده است و تصمیم گرفته تا تعدادی از آن‌ها را به فروش برساند. 

کریس دانکن، مدیر عامل شعبه بریتانیای موسسه "باور" به روزنامه گاردین گفت: "اپیدمی و قرنطینه کرونا روندی که از پیش‌تر صنعت چاپ را هدف قرار داده  بود را تشدید کرد. متاسفانه به دنبال بحران کرونا انتظار نمی‌رود روند چاپ برخی نشریات که مورد چالش (بازار) قرار گرفته بودند، ادامه پیدا کنند." 

"خبر بدی در مورد مجله کیو دارم. شماره‌ای که روز ۲۸ ژوئیه منتشر می‌شود، آخرین شماره این نشریه خواهد بود. اپیدمی کرونا دلیل این تعطیلی است و دلیل دیگری برای آن وجود ندارد. من آخرین شماره و نامه سردبیر را ضمیمه می‌کنم".

مجله "کیو" که در سال ۱۹۸۶ بنیان گذاشته شد، یکی از ارکان روزنامه‌فروشی‌ها و یکی از مشهورترین نشریات موسیقی در بریتانیا بود.

 

موسیقی مجله کیو مجله موسیقی نشریه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین