کد خبر: 51159 A

آهنگساز مشهور با جوایز دنیای هنر پوکر کرد

آهنگساز مشهور با جوایز دنیای هنر پوکر کرد

تاکنون تنها ۱۶ نفر موفق شده‌اند هر چهار جایزه بزرگ دنیای هنر اعم از امی، گرمی، اسکار و تونی را دریافت کنند.

ایران آرت: نام الن منکن، آهنگساز، ترانه نویس، رهبر ارکستر، و موسیقدان برجسته آمریکایی به فهرست ستارگانی که صاحب ۴ جایزه اصلی‌، یا چهارگانه بزرگ هنری جهان شده‌اند، اضافه شد.

کسب چهار جایزه امی، گرمی، اسکار، و تونی - که به اختصار از آن به عنوان "ایگات"‌ (EGOT) یاد می‌شود - به منزله کسب چهارگانه بزرگ هنری جهان است و در طول تاریخ تنها ۱۶ نفر به چنین افتخاری دست یافته‌آند.

این آهنگساز آمریکایی که در گذشته صاحب جوایز گرمی، اسکار، و تونی شده بود، یکشنبه با دریافت جایزه امی برنامه‌های روزانه تلویزیونی، چهارگانه خود را تکمیل کرد.

الن منکن برای ساخت موسیقی‌ یکی از محصولات تلویزیونی شبکه دیزنی صاحب جایزه امی بهترین آهنگ اصلی در بخش کودکان، نوجوانان، و انیمیشن شد. جایزه سالانه امی در دو بخش اصلی‌ روزانه و شامگاهی به بهترین‌های تلویزیون آمریکا اهدا می‌شود و از ارزش و اهمیت زیادی در این صنعت برخوردار است.

الن منکن ۷۱ ساله، از چهره‌های نامدار موسیقی آمریکا است و از تجربیات ارزنده‌ای، به ویژه در زمینه ساخت موسیقی‌ پروژه‌های انیمیشن، برخوردار است. الن منکن سال‌ها است که با دیزنی همکاری می‌کند و اکثر آهنگ‌های آثار پرفروش این شرکت را تولید کرده است.

او در طول نیم قرن فعالیت هنری خود صاحب ۸ جایزه اسکار، ۱۱ گرمی، و یک تونی (جایزه هنرهای نمایشی) شده است. از برجسته‌ترین آثار او می‌توان به موسیقی "پری دریایی"، "دیو و دلبر"، "علاءالدین"، "پوکوهانتس"، و "هرکول" اشاره کرد. او جوایز گرمی خود را نیز برای ساخت آهنگ‌های همین پروژه‌های سینمایی دریافت کرده است.

از سایر هنرمندانی که صاحب این چهارگانه هنری شدند، می توان به جان لجند، تیم رایس، آدری هپبورن، مل بروکس، ووپی گلدبرگ، و آندرو لوید وبر اشاره کرد.

با توجه به تفاوت‌های حرفه‌ای که در شاخه‌های مختلف هنری وجود دارد، دریافت این چهارگانه بسیار دشوار است و دستاورد بزرگی محسوب می‌شود.

به غیر از این ۱۶ نفر، ۵ هنرمند دیگر نیز هستند که اگرچه چهارگانه هنری خود را تکمیل کرده‌اند، ولی یکی از جوایز آنها غیر رسمی و افتخاری بوده است. از جمله این هنرمندان می توان به باربارا استرایسند، جیمز ارل جونز، و کوئینسی جونز اشاره کرد.

 

اسکار جوایز گرمی جوایز تونی آهنگساز جوایز امی تونی الن منکن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین