کد خبر: 51512 A

دیوید گیلمور از سیروان خسروی کپی کرد؟/ فیلم

دیوید گیلمور از سیروان خسروی کپی کرد؟/ فیلم

سیروان خسروی در واکنش به ادعای کاربران فضای مجازی که قطعه "حباب" او را کاور یا کپی نامیدند، مدعی شد این یک شباهت اتفاقی است و حتی اثری از دیوید گیلمور به قطعه "نه نرو" او شباهت دارد.

ایران آرت: سیروان خسروی اخیراً آلبوم جدیدی تحت عنوان "مونولوگ" منتشر کرده که برخی از شنوندگان موسیقی مدعی شده‌اند ملودی و تنظیم یکی دو قطعه از این آلبوم از جمله اثر "حباب"، کپی یا الهام گرفته شده از موزیک‌های خارجی است. آنها این شباهت‌ها را از چند وجه بررسی کرده‌اند و نوشته‌اند با توجه به علاقه سیروان خسروی به موزیک راک در سطح بین‌المللی، این شباهت‌ها نمی‌تواند ناخودآگاه اتفاق افتاده باشد. 

​به گزارش ایران‌آرت، این برای نخستین بار نیست که سیروان خسروی متهم به کپی‌کاری می‌شود و پیشتر اتهام کاور بودن قطعاتی نظیر "هفتاد میلیون ستاره" و "خاطرات تو" و حتی کپی بودن کاور آلبوم "جاده رویاها" سیروان خسروی از کاور آلبوم عمرو دیاب مطرح شده بود، با این وجود سیروان اعتقاد دیگری دارد و آن‌چه که برخی از آن تحت عنوان "کپی" یاد می‌کنند را صرفاً "شباهت اتفاقی" می‌نامد. 

​این خواننده اخیراً پستی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده که در آن مدعی شده قطعه Rattle That Lock از دیوید گیلمور، خواننده و گیتاریست افسانه‌ای پینک فلوید، به قطعه "نه نرو" از سیروان خسروی که چهار سال قبل‌تر منتشر شده شباهت دارد. 

سیروان با کنایه نوشته است: "خیلى وقتها شباهتى که از نظر ما "عامدانه س"، میتونه در واقعیت فقط و فقط یک شباهت "اتفاقى" بوده باشه.زیاد به خودتون سخت نگیرین."
 



با این وجود ادعای سیروان باز هم بی جواب نماند و برخی از کاربران مدعی شدند که ملودی "نه نرو" سیروان شباهت بسیار زیادی با آهنگ brothers keeper از گروه FIREWIND دارد که در سال ۲۰۰۳ منتشر شده است.

​آلبوم جدید سیروان خسروی ابتدای هفته جاری منتشر شد. این آلبوم ۲۶ دقیقه‌ای که هشت قطعه دارد به قیمت ۶۰ هزار تومان از طریق سایت سیروان فروخته می‌شود. قیمت این آلبوم از نگاه برخی از مخاطبان موسیقی بالاست، اما اخیراً هواداران سیروان خسروی در اینستاگرام ایران‌آرت از خواننده محبوب خود دفاع کرده و نوشتند این آلبوم بیش از این‌ها می‌ارزد. 

​سیروان خسروی از تنظیم‌کنندگان خوب کشورمان است که اواسط دهه هشتاد فعالیت خود به‌عنوان خواننده را آغاز کرد و از آن زمان تا به امروز شش آلبوم رسمی منتشر کرده است. واکنش‌های اولیه به آلبوم "مونولوگ" مثبت بوده است، هر چند که همچنان برخی از علاقه‌مندان موسیقی نسبت به صدا و ترانه‌هایی که سیروان می‌خوانند انتقاد دارند و سطح موسیقی و تنظیم آثار او را بالاتر از بخش وکال و کلام می‌دانند.  

سیروان خسروی دیوید گیلمور
نظرات خوانندگان
  • مهراد
    پاسخ

    ببخشید یه سوال موقعی که دیوید گیلمور داسته آهنگ میزده سیروان خسروی وجود خوارجی نداشته بعد چتور دیوید گیلمور از سیروان خسروی کپی کرده این توری مینیویسید تا بازدید برای سایت تون بیاد این شایعات رو درست نکنین

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین