کد خبر: 51719 A

ویروس علیه سلطان راک‌اندرول/ برنامه‌های طرفداران الویس به هم ریخت

ویروس علیه سلطان راک‌اندرول/ برنامه‌های طرفداران الویس به هم ریخت

شیوع کرونا باعث شد که چهل و سومین سالگرد درگذشت الویس پریسلی، سلطان موسیقی راک‌اند‌رول نسبت به سال‌های گذشته کم‌فروغ برگزار شود.

ایران آرت: تی‌ام‌زد گزارش داد: به‌رغم همه‌ساله که تعداد زیادی از طرفداران الویس در زمین‌های اطراف خانه وی در "گریس لند" شهر "ممفیس" در ایالت "تنسی" آمریکا جمع می‌شدند و با گذاشتن گل و یادداشت بر قبر الویس و عکس گرفتن از خود در زادگاه سلطان راک‌اندرول، مراسم سالمرگ وی را برگزار می‌کردند، امسال به‌دلیل شیوع کرونا تنها به 720نفر از طرفداران وی اجازه داده شده تا در نزدیکی قبر الویس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شمع روشن کنند.

به نوشته همشهری، از سویی دیگر مراسم سالگرد الویس پریسلی که همه‌ساله با حضور تعداد زیادی از طرفدارانش در هالیوود برگزار می‌شد نیز امسال به‌طور رسمی برگزار نشده است و تنها تعداد معدودی با رعایت پروتکل‌های مرتبط با ویروس کرونا به یاد الویس به هالیوود رفته‌اند و خیابانی که همه‌ ساله در سالگرد درگذشت وی مملو از جمعیت می‌شد، امسال تقریبا خالی از جمعیت توصیف شده است. 

250 هزار بدل 

الویس پریسلی که امروزه او را به‌عنوان سلطان راک‌اندرول می‌شناسند و بیش از 250هزار نفر در سراسر دنیا مدعی هستند که شباهت زیادی به وی دارند و خود را در زمره بدل‌های وی محسوب می‌کنند، زمانی جزو شاگردان نه چندان خوب کلاس‌های موسیقی محسوب می‌شد، اما پس از آنکه در یک مسابقه خوانندگی در آلاباما شرکت کرد و پدرش برای نخستین‌بار در 10سالگی برای وی گیتار خرید، او توانست به‌تدریج ضمن حضور در کلاس‌های گیتار استعداد خود را در زمینه موسیقی بروز دهد.

شهرت او در زمینه موسیقی راک‌اندرول در سال‌های بعد سبب شد تا او در هالیوود نیز حضور پیدا کند. الویس پریسلی در زمان حیات خود ضمن رسیدن به قله اوج در موسیقی راک‌اندرول در 33فیلم سینمایی نیز بازی کرد. 

الویس پریسلی

فیلمی از مدعیان الویس بودن

مرگ الویس در 42سالگی که بر اثر سکته قلبی رخ داد، بسیاری را در بهت فرو برد. خیلی‌ها حتی تا به امروز نیز مرگ او را باور ندارند. دان کاسکارلی- کارگردان آمریکایی- در سال2002فیلمی ترسناک با نام"بابا هو تپ" با اقتباس از رمانی با همین نام اثر"جو آر لندسیل" درباره مدعیان الویس بودن و مدعیان زنده بودن سلطان راک‌اندرول ساخته بود. در این فیلم مردی مسن در یک آسایشگاه سالمندان ادعا کرده بود به جای الویس این "سباستیان هاف" بدل الویس بود که در سال1977درگذشت و برخلاف بسیاری که در آن زمان تصور می‌کردند که سلطان راک اندرول مرده است، او همچنان زنده بود و در گمنامی به حیات خود ادامه داد. در سکانس دیگری از این فیلم، این مرد مسن مدعی شده بود که خود او الویس پریسلی است و از سال 1977 تا به امروز را به خوبی و خوشی در گمنامی زیسته و در سنین پیری نیز در نهایت گمنامی با نام "سباستیان هاف" به آسایشگاه سالمندان مراجعه کرده است. 

الویس در شیلی زندگی می‌کند

به گزارش سایت "ویک"، فرضیه زنده ماندن الویس همچنان از بین نرفته و اخیرا نیز مردی ادعا کرده که اسطوره راک‌اندرول را پس از سال 1977 (سال مرگ الویس) در شیلی ملاقات کرده است. او می‌گوید: در آن زمان سلطان راک‌اندرول با نام جعلی "بیل" در شیلی زندگی می‌کرد. این مرد همچنین مدعی شده که زمانی که از "بیل" درباره شباهتش با الویس سؤال پرسیده بود، او لبخندی زده و پاسخی به وی نداده بود.

 

الویس پریسلی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین