کد خبر: 51879 A

واکنش احترام برومند به وضعیت سلامت شجریان

واکنش احترام برومند به وضعیت سلامت شجریان

همسر داوود رشیدی از عدم برگزاری مراسم اهدای نشان داوود رشیدی خبر داد و ابراز امیدواری کرد خبرهای بهتری درباره بیماری استاد شجریان برسد.

ایران آرت: احترام برومند، همسر داود رشیدی، خبر می‌دهد که امسال مراسم اهدای نشان این هنرمند طبق روال سال‌های گذشته برگزار نمی‌شود ولی با انتشار یک ویدیو، در خدمت هموطنان خود هستیم.

او در گفتگو با ایسنا ادامه می‌دهد: شرایط امسال با سال‌های گذشته متفاوت است. ما هم برای برگزاری برنامه طبق روال سال‌های گذشته تردید بسیار داشتیم و در نهایت تصمیم گرفتیم به احترام مردم و با در نظر گرفتن وضعیت کرونایی، در چهارمین سالگرد درگذشت ایشان، از اجرای برنامه‌ای مانند سال‌های قبل، صرف‌نظر کنیم و به انتشار یک ویدیوی چند دقیقه‌ای در فضای مجازی بسنده می‌کنیم و به این شیوه در خدمت هموطنان و دوستداران ایشان هستیم.

برومند اضافه می‌کند: حقیقت این است که روزهای خاصی را می‌گذارنیم. شرایط کرونایی همه را غمگین کرده و از سوی دیگر در این مدت شاهد از دست رفتن تعدادی از هنرمندان خوب کشورمان بوده‌ایم. درگذشت هنرمندانی مانند بهمن مفید، ماه چهر خلیلی، خسرو سینایی که از دوستان نزدیک آقای رشیدی بودند و استاد محمدعلی کشاورز، کام‌مان را تلخ کرده است.

این هنرمند با آرزوی سلامتی برای محمدرضا شجریان ادامه می‌دهد: در چند روز اخیر، فکر همه ما پیش ایشان بود و نگران حال‌شان بودیم که خوشبختانه قدری بهبود پیدا کرده‌اند و امیدوارم خبرهای بهتری درباره سلامتی ایشان برسد.

بعد از درگذشت داود رشیدی در ۵ شهریور ماه سال ۱۳۹۵ خانواده این هنرمند تصمیم گرفتند هر سال همزمان با سالگرد درگذشت او، مراسمی را برگزار کنند. آنان در سه سال گذشته در این مراسم، نشان داود رشیدی را به یک هنرمند تئاتر، یک هنرمند سینما و یکی از چهره‌های تاثیرگذار حوزه فرهنگ اهدا کرده‌اند.

داود رشیدی زاده ۲۵ تیر ۱۳۱۲ در تهران ، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، کارگردان و مترجم تئاتر و دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر بود.

او با اجرای نمایش‌هایی مانند «در انتظار گودو»، «ریچارد سوم»، «پیروزی در شیکاگو»، «منهای دو»، «آقای اشمیت کیه؟» و ...از هنرمندان تاثیرگذار تئاتر بود. از جمله فیلم‌های سینمایی  که در آنها بازی کرده، می‌توان از آثاری چون «کمال‌الملک»، «گل‌های داودی»، «خانه عنکبوت» ،«شیلات»، «ملاقات با طوطی»،«زمهریر» و ... نام برد.

بازی  در مجموعه‌های تلویزیونی گوناگونی مانند «هزار دستان»، «گرگ‌ها»، «ولایت عشق»، «آوای فاخته»، «عطر گل یاس»، «مختارنامه»،«کلاه پهلوی» و ... بخشی از فعالیت این هنرمند در زمینه آثار تصویری است.

داود رشیدی  ۵ شهریور سال ۱۳۹۵ در سن ۸۳ سالگی درگذشت.

 

داوود رشیدی محمدرضا شجریان احترام برومند
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین