کد خبر: 52448 A

محسن چاوشی به روایت همکارش: جسور است و ریسک‌پذیر/ موافق سولو کار کردنش نیستم

محسن چاوشی به روایت همکارش: جسور است و ریسک‌پذیر/ موافق سولو کار کردنش نیستم

فرشاد حسامی می‌گوید آنچه که محسن چاوشی را نسبت به بقیه خواننده‌ها متفاوت کرده، جسارت اوست.

ایران آرت: فرشاد حسامی (نوازنده، آهنگساز و تنظیم کننده موسیقی) که در زمینه خوانندگی نیز فعال است، طی سال‌های فعالیتش در زمینه تنظیم و میکس و مستر آثار با خوانندگانی چون محمد اصفهانی، محمد علیزاده، فریدون آسرایی، مهران مدیری همکاری کرده است. او اخیرا در آلبوم "ابراهیم" که به گفته برخی منتقدان یکی از مهمترین و بهترین آثار چاوشی به حساب می‌آید، تنظیم‌کننده اثر بوده است.

به گزارش ایلنا، فرشاد حسامی در گفتگوی پیش‌رو از آلبوم مشترکش با اشکان خطیبی و تجربه همکاری با چاوشی سخن گفت.

به عنوان تنظیم‌کننده، طی این سال‌ها با چه خوانندگانی همکاری کرده‌اید و به تولید چه آثار و چه سبک‌هایی پرداخته‌اید؟

شخصا در دوران فعالیتم تا به امروز هم آثار ریتمیک تولید کرده‌ام (همکاری با آقای محمد علیزاده) و هم به تنظیم آثاری با سبک‌های کاملا متفاوت پرداخته‌ام که نمونه آن آلبومی است که سال 1390 با همکاری اشکان خطیبی تولید و عرضه شد. آن آلبوم "ترافیک" نام داشت و مضمون آن اجتماعی بود.

آلبوم "ترافیک" با اینکه مجموعه‌ای با کیفیت بود، اما آنطور که باید شنیده نشد.

اشکان خطیبی نظرش این بود از آنجایی که آلبوم مضمون اجتماعی دارد، قطعا توسط تلویزیون مورد حمایت قرار خواهد گرفت، که متاسفانه اینطور نبود. البته من حدس می‌زدم که این اثر توسط تلویزیون حمایت نشود و اتفاقا پیش‌بینی‌ام درست بود. در حال حاضر بسیاری از قطعات آلبوم "ترافیک" قابل شنیدن است. پس از این اثر جلوتر آمدم با و خوانندگانی چون آقای محمد اصفهانی و محسن چاوشی همکاری کردم.

با توجه به همکاری‌تان با خوانندگان مختلف بگویید، چاوشی نسبت به دیگران چه ویژگی‌هایی دارد؟

تفاوت محسن چاوشی که همیشه دوستش داشته‌ام و دارم با بقیه خواننده‌ها جسارت اوست. حال این جسارت ممکن است در بخش‌هایی به نفعش باشد و گاه به ضررش تمام شود. این در حالی است که باقی خواننده‌ها جسارت و ریسک‌پذیری را به ضرر خود می‌دانند و این روحیه را در همکاری با برخی از خواننده‌ها و آهنگسازان دیده‌ام. مثلا، یکی از دوستان آهنگساز که فرد مطرحی است پروژ‌ه‌ای را برای تنظیم به من سپرد که خواننده آن اثر نیز فرد شناخته شده‌ای است. من پروژه را تا جایی به شکل مدرن پیش بردم  و گفتم این آن‌چیزی است که فکر می‌کنم درست است و انجامش داده‌ام. آن دوستان آهنگساز و خواننده جرات نکردند وارد فضایی شوند که ساخته بودم و در ادامه اثر را به شخص دیگری سپردند. نتیجه این شد که اثر تولیدی‌شان شبیه به یکی از آثار پنجاه سال پیش داریوش اقبالی بود. حتی ملودی ساخته شده نیز همان ملودی قدیمی اثر داریوش بود! محسن چاوشی چنین روحیاتی ندارد و فردی ریسک‌پذیر است و دلیل موفقیتش نیز همین ویژگی است. تفاوت محسن چاوشی با همه خوانندگان جسارت اوست. متاسفانه بسیاری از خوانندگان ما اینگونه نیستند و صرفا نیم‌متر جلوتر از خودشان را می‌بینند و می‌گویند مردم همیشه فلان آثار را دوست دارند و ما نیز همان‌ها را تولید می‌کنیم.

من و محسن چاوشی پیش از آنکه با هم همکاری کنیم حدود یک سال فقط باهم درباره کار صحبت می‌کردیم و باهم دوست بودیم. چاوشی بر اساس صحبت‌هایی که داشتیم برای انجام امور مربوط به تنظیم به من اعتماد کرده بود و به خواسته‌هایم احترام می‌گذاشت. در صورتی که بسیاری از خواننده‌ها اینگونه نیستند و یکی از دلایل زود فراموش شدن چنین افرادی، همین است.

درباره فعالیت‌های انفرادی او که انتقادهای بسیاری به همراه داشته، چه نظری دارید؟ آنچه که طی این چند سال اتفاق افتاده این است که محسن چاوشی خود ترانه‌سرایی، آهنگسازی و تنظیم آثارش را به عهده داشته و شاید همین اتفاق به تکراری شدن آثار او منجر شده است.

همانطور که گفتم با محسن چاوشی دوست و رفیقیم و واقعا هم دوستش دارم، اما شاید موافق سولو کار کردنش نباشم و این موضوع را به خودش نیز گفته‌ام. با همه این‌ها محسن اهل ریسک کردن است و همین روحیه از او شخصیتی دوست داشتنی ساخته است. این را هم اضافه کنم که چاوشی به اعتقاداتش پایند است و دروغ نمی‌گوید. من از همکاری با چاوشی در آلبوم "ابراهیم" بسیار خوشحالم. آلبوم "ابراهیم" حتی پس از پنجاه سال شنیدنی خواهد بود.

 

 

محسن چاوشی فرشاد حسامی
نظرات خوانندگان
  • ♥️
    پاسخ

    واقعا چاوشی آدمی دوس داشتنی و تو دل بروست هر چند تعصبات مذهبی رو قبول ندارم ولی با وجود تعصباتشم باز دوس داشتنیه و ب دل میشینه👌👌👌😊♥️♥️♥️♥️✨🌺

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین