کد خبر: 52786 A

چرا خیابانی در تهران به نام شجریان نشد؟/ افشای نامه محرمانه محسن هاشمی

چرا خیابانی در تهران به نام شجریان نشد؟/ افشای نامه محرمانه محسن هاشمی

سخنگوی شورای شهر دلیل تعلیق نامگذاری خیابانی به نام محمدرضا شجریان را برخی "ملاحضات و مصالح" عنوان کرد.

ایران آرت: علی اعطا، سخنگوری شورای اسلامی شهر تهران روز جمعه در متنی که در اختیار رسانه ها قرار داد، درباره نامه منتشر شده پیرامون عدم نامگذاری خیابانی به نام استاد شجریان از سوی رییس شورای شهر تهران توضیح داد.

وی گفت: برداشت رایج چنین شکل گرفته است که، چون آقای هاشمی (رییس شورای شهر تهران) برای شهردار نوشته اند نامگذاری به نام استاد شجریان تا اطلاع ثانوی انجام نشود، پس نصب تابلو و نامگذاری معلق و متوقف مانده است.

وی ادامه داد: در صورتی که ماجرا برعکس است و حقیقت ماجرا این است که با توجه به اینکه بنا به ملاحظات و مصالحی، این نامگذاری نمی توانست انجام شود، آقای هاشمی با شهردار مکاتبه کردند تا بار حقوقی مسئولیت عدم اجرای این مصوبه، به گردن شهرداری نیفتد.  

به گزارش ایرنا، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بنابراین، نامه، عامل تعلیق مصوبه نبود، بلکه تعلیق مصوبه دلیل نوشته شدن آن نامه بود، افزود: در حقیقت، این نامه در شرایطی نوشته شد که اولا همه اعضای شورا و ثانیا شهردار دریافته بودند بنا به مصالح و ملاحظاتی این نامگذاری نمی تواند انجام شود.

اعطا خاطرنشان کرد: حتی ممکن است این نامه به درخواست شهرداری نوشته شده باشد، تا وقتی مصوبه ای که به دلایلی قابل اجرا نیست، خود شورا به آنها بگوید تا اطلاع ثانوی این مصوبه را اجرا نکنید.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در شورا موضوع تعلیق این نامگذاری برکسی پوشیده نبود و در فضای عمومی هم تدریجا مشخص شده بود که این نامگذاری، ممکن است قابل انجام نباشد، عنوان کرد: "فکر می کنم با این توضیح تا حدودی روشن شد که وقتی آقای هاشمی فرمودند انتشار این نامه یک کار تخریبی بوده، معنی سخن ایشان چیست."

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران گفت: چون وقتی رسانه‌ای که خط ایجاد و تقویت تنش و شکاف در درون کشور را دنبال می کند به این نامه محرمانه دسترسی داشته است، حتما به اطلاعات جانبی آن هم دسترسی دارد.

 

محمدرضا شجریان شجریان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین