ایران آرت: یک پیانست نامدار برزیلی که به خاطر کم توان شدن دست‌هایش توانایی پیانونوازی را از دست داده بود سرانجام به کمک دستکش‌های مصنوعی موفق شد بار دیگر پیانونوازی را تجربه کند.

ژوآئو کارلوس مارتینز ۸۰ ساله پیانیست قهاری بود اما بعد از دچار شدن به یک آسیب عصبی در جریان یک بازی فوتبال، از سال ۱۹۶۵ درگیر بیماری شد. مشکلات او زمانی بیشتر شد که یک بار در بلغارستان مورد حمله قرار گرفت و با یک لوله فلزی به سر او ضربه وارد شد. مارتینز همچنین به یک بیماری تخریب‌گر دچار شد و در طی سالیان ۲۴ بار تحت عمل جراحی قرار گرفت.

او تا سال ۲۰۰۰ تقریباً از نوازندگی بازنشسته شد و فقط می‌توانست با انگشتان شستش به آرامی بنوازد. از آن زمان مارتینز به عنوان رهبر ارکستر به فعالیت خود ادامه داد.

اما در اواخر سال ۲۰۱۹ طراح و مخترعی به نام اوبیراتا بیزارو کوستا یک دستکش مصنوعی برای مارتینز درست کرد. وقتی مارتینز با انگشتان خود کلید پیانو را فشار میدهد این دستکش انگشت های او را به سمت بالا می‌کشد.

اکنون دستکش‌های جدید مارتینز را به آرزوی چندین ساله‌اش رسانده است.

کد خبر: 52989 |

ببینید: نوازندگی پیانو با کمک دستکش‌های مصنوعی/ هنرمند برزیلی به آرزویش رسید

جوائو کارلوس مارتینز، پیانیست مشهور برزیلی که پس از چندین مصدومیت و عمل جراحی توانایی حرکت انگشتاش را از دست داده بود با کمک دستکش‌های مصنوعی توانست دوباره پیانو بنوازد.

ارسال نظر