کد خبر: 53253 A

خیابان شجریان نامگذاری می‌شود/ رفت و برگشت عجیب شورای شهر تهران

خیابان شجریان نامگذاری می‌شود/ رفت و برگشت عجیب شورای شهر تهران

پیشتر سخنگوی شورای شهر تهران گفته بود بنا بر برخی "ملاحظات و مصالح" امکان نامگذاری خیابانی به نام شجریان وجود ندارد.

ایران آرت: در حالی‌که چندی پیش نامه‌ای محرمانه از رئیس شورای شهر تهران مبنی بر تعلیق طرح نامگذاری خیابانی در تهران به نام استاد شجریان در رسانه‌ها فاش شد و سخنگوی شورای شهر نیز آن را تایید کرد، صبح امروز، یعنی سه روز پس از درگذشت خسرو آواز ایران، مهحسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران از انجام مکاتبات لازم برای این امر خبر داد.

آن گونه که مهر گزارش داده، محسن هاشمی در جلسه امروز شورای شهر تهران گفته است: مکاتبات لازم درباره اجرای مصوبه شورا جهت نامگذاری خیابان به نام استاد شجریان صورت گرفته و به زودی توسط شهرداری اجرا خواهد شد.

روز جمعه ۴ مهرماه علی اعطا، سخنگوری شورای اسلامی شهر تهران پیرامون عدم نامگذاری خیابانی به نام استاد شجریان از سوی رییس شورای شهر تهران توضیح داد: برداشت رایج چنین شکل گرفته است که، چون آقای هاشمی (رییس شورای شهر تهران) برای شهردار نوشته اند نامگذاری به نام استاد شجریان تا اطلاع ثانوی انجام نشود، پس نصب تابلو و نامگذاری معلق و متوقف مانده است. در صورتی که ماجرا برعکس است و حقیقت ماجرا این است که با توجه به اینکه بنا به ملاحظات و مصالحی، این نامگذاری نمی توانست انجام شود، آقای هاشمی با شهردار مکاتبه کردند تا بار حقوقی مسئولیت عدم اجرای این مصوبه، به گردن شهرداری نیفتد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در تاریخ مذکور با بیان اینکه بنابراین، نامه، عامل تعلیق مصوبه نبود، بلکه تعلیق مصوبه دلیل نوشته شدن آن نامه بود، افزود: در حقیقت، این نامه در شرایطی نوشته شد که اولا همه اعضای شورا و ثانیا شهردار دریافته بودند بنا به مصالح و ملاحظاتی این نامگذاری نمی تواند انجام شود.

سال گذشته طرح نامگذاری خیابان‌هایی به نام مفاخر فرهنگ و هنر ایران مطرح شد که پیرو این طرح چند خیابان به نام هنرمندانی از جمله جمشید مشایخی و عزت‌الله انتظامی نامگذاری شد ولی طرح نامگذاری خیابانی به نام شجریان به تعلیق درآمد و این مهم همچنان نیز ممکن نشده است.

محمدرضا شجریان استاد شجریان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین