کد خبر: 53288 A

کنایه کیهان کلهر به مراسم تشییع شجریان/ نخواستم این طرف حصار آهنین بنشینم و مردم آن طرف ایستاده باشند

کنایه کیهان کلهر به مراسم تشییع شجریان/ نخواستم این طرف حصار آهنین بنشینم و مردم آن طرف ایستاده باشند

کیهان کلهر درباره علت حضور نیافتنش در مراسم تشییع پیکر استاد شجریان در توس توضیح داد.

ایران آرت: کیهان کلهر، نوازنده برجسته کمانچه و از همکاران سابق محمدرضا شجریان که کنسرت‌های مشترک فراوانی را همراه با شجریان، فرزند خلفش همایون و حسین علیزاده در سراسر جهان برگزار کرد، درباره علت حضور نیافتنش در مراسم تشییع پیکر استاد شجریان توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش ایران‌آرت، این نوازنده در گفتگویی که انجام داده درباره غیبتش در توس گفته است: دوست داشتم در کنار خانواده عزیز شجریان حضور می‌داشتم. همدرد خانم‌ها فرزانه و افسانه و مژگان بزرگوار و برادرم همایون عزیز و رایان نازنین هستم. اما دوست نداشتم تا وقتی که زنده‌ام و اختیارم تحت اراده من است این طرف حصار آهنین روی صندلی نشسته باشم و مردم آن طرف حصار چشم‌شان به ما نشسته‌ها باشد.

کلهر همچنین آوازی از شجریان را در صفحه اینستاگرامش منتشر و متنی را در تمجید از این استاد برجسته منتشر کرد. کیهان کلهر نوشت: "اگر هزار چشم داشتم و هزار چشمه‌ی اشک روان، این داغ که بر قلبم نشسته را سرد نمی‌توانستم کرد.

نه، درد فراق و فقدان "محمدرضا شجریان" را به کلام نخواهم آورد، اما شرح زیستنش را چرا.

بعید و دور می‌بینم کس دیگری، به بلندای مسندی که او بر آن تکیه زده برسد. مسندی که ارکانش اگرچه طی هجوم و تاخت و تاز یونانیان و اعراب و مغولان و جاهلان و متعصبان از گذشته تا امروز بارها لرزیده، اما هنوز پابرجاست. مسندی که بر قلبهای مردم این خاک استوار است.

همه داغدارند، من نیز، اما بر این مرگ اشک نمی‌ریزم چرا که او زندگی را به زیباترین صورت زندگی کرد. نسل آینده‌ی اهل فرهنگ و خصوصا دلدادگان آواز ایرانی از درخت تناوری چون شجریان جوانه میزند همانطور که او بر ریشه‌های عمیق فرهنگ کشورمان جوانه زد و طی راهی پر مشقت رشد کرد و سر به آسمان سایید.

همه ما به اقبالِ این هم‌عصری بسیار ازو اموخته‌ایم، اما سلوک و رفتاری که ما پس از مرگ او میکنیم مبیّن این خواهد بود که شجریان چه اثری در مردم و مخاطبانش گذاشته است."

BeFunky-collage(34)
 

محمدرضا شجریان کیهان کلهر استاد شجریان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین