کد خبر: 53331 A

دختری که زندگی‌اش را وقف استاد شجریان کرد

دختری که زندگی‌اش را وقف استاد شجریان کرد

به ازای هر بیمار مبتلا به سرطان حداقل یک نفر زندگی خود را فراموش می‌کند، به او همپا می‌گویند. همپای استاد شجریان دخترش افسانه بود.

ایران آرت: روز پنجشنبه 17 مهرماه استاد محمدرضا شجریان پس از سال‌ها تحمل بیماری سرطان، چشم از جهان فرو بست و به دیار باقی شتافت. در طول دوران درمان خسروی آواز ایران و پس از درگذشت ایشان، بسیاری از اهالی هنر و علاقه‌مندان به موسیقی از فرزندش افسانه بابت تلاش‌هایی که او برای پدر انجام داد تشکر کردند، اما به راستی افسانه چه کرده که سزاوار این همه تعریف و تمجید است؟

به گزارش ایران‌آرت، "به ازای هر بیمار مبتلا به سرطان حداقل یک نفر زندگی خود را فراموش می‌کند، به او همپا می‌گویند"، این جمله‌ای است که علی اصغر دشتی (کارگردان تئاتر) همراه با انتشار تصویری از افسانه شجریان در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است و به ما می‌گوید همپای استاد شجریان که در طول دوره بیماری زندگی خود را وقف ایشان کرده، همان افسانه خانم، دختر استاد و همسر سابق پرویز مشکاتیان، آهنگساز و نوازنده برجسته موسیقی ایرانی است.

علی‌اصغر دشتی درباره خسروی آواز ایران و دخترش افسانه نوشت: حالا که تن بی جان استاد در خاک آرام گرفت،می‌خواهم با احترام از کسی یاد کنم که گویا در کنار و همراه تمام افراد عزیز خانواده استاد شجریان نقش #همپای* استاد را در دوران سخت بیماری بر عهده داشته است. استاد آنقدر وسعت داشت و دوستداران بسیار که همپای او آخرین نامی‌ست که به خاطر می‌آید. بی شک افسانه شجریان دختر محمد رضا شجریان و همسر زنده یاد پرویز مشکاتیان نقش بزرگی در روزهای سخت بیماری استاد داشت و مثل همیشه مهجورترین و ناپیداترین است و نجابتش مثال زدنی... همه قدردان او هستیم"

;

افسانه دختر دوم استاد محمدرضا شجریان است. فرزانه (دختر اول) و مژگان (دختر سوم) استاد و همایون و رایان نیز فرزندان پسر خسروی آواز ایران هستند.

محمدرضا شجریان افسانه شجریان
نظرات خوانندگان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین