ایران آرت: گری مور زاده ۴ آوریل ۱۹۵۲ – درگذشتهٔ ۶ فوریه ۲۰۱۱ آهنگ‌ساز، گیتاریست و خواننده نامدار اهل ایرلند شمالی و پیشرو سبک بلوز-راک در جهان بود.

گری مور از ۸ سالگی نواختن گیتار کلاسیک را آغاز کرد و اولین ساز حرفه‌ای‌اش را در ۱۴ سالگی خریداری کرد.اولین آلبوم‌اش با نام "خرد کردن سنگ" را در سال ۱۹۷۳ منتشر کرد و ۱ سال بعد به‌عنوان خواننده و گیتاریست به تین لیزی پیوست. او به‌غیر از تین لیزی سابقه همکاری با اسکید راو، کولوسئوم II، بی‌بی کینگ و گرگ لیک را داشت

او یکی از محبوب‌ترین نوازندگان گیتار الکتریک در جهان است. اجراهای تکنوازی او در کنسرت‌هایش همواره مورد استقبال قرار می‌گرفت. قطعه Still Got the Blues از جمله آثار معروف این هنرمند است.

گری مور در ساعات اولیه بامداد ۶ فوریه ۲۰۱۱ در هتل کمپینسکی استپونا در کشور اسپانیا-که تعطیلات‌اش را در آن‌جا می‌گذراند-به علت سکته قلبی درگذشت. او هنگام مرگ ۵۸ سال داشت.

در ویدئوی فوق اجرای دیدنی و شنیدنی قطعه Still Got the Blues در کنسرت مونترو را می‌بینید که یکی از آخرین کنسرت‌های این هنرمند بود.

 

کد خبر: 53837 |

فیلم: غوغای گری مور با گیتار الکتریک/ اجرای دیدنی Still Got the Blues

گری مور بیشتر به‌عنوان یک نوازنده متبحر و چیره‌دست گیتار الکتریک شناخته می‌شد و در عین حال آثار فراوانی نیز با خوانندگی او جاودانه شدند.

ارسال نظر