کد خبر: 53987 A

یکه‌تازی کرونا در میدان نوازندگان/ معروف‌ترین اپرای جهان زمین‌گیر شد

یکه‌تازی کرونا در میدان نوازندگان/ معروف‌ترین اپرای جهان زمین‌گیر شد

مثبت شدن تست کرونای چند نوازنده، نمایش شب اول این فصل از اجراهای معروفترین سالن اپرای جهان را نیز لغو کرد.

ایران آرت: با شیوع کرونا بین تیم نوازندگان و بازیگران اپرا لا اسکالای (La Scala) میلان، نمایش شب اول این فصل از اجراها که قرار بود هفتم دسامبر (۱۷ آذر ۹۹) روی صحنه برود، لغو شد. اولین شب از اجراهای اپرای لا اسکالا در میلان تعطیل رسمی است و بسیاری از سیاستمداران، تجار و دیگر اشخاص و چهره‌های مهم در آن شرکت می‌کنند.  

متولیان لا اسکالا هفته گذشته در پی مثبت شدن تست کرونای ۹ نوازنده، از تمام اعضای ارکستر این اپرا خواستند خود را قرنطینه کنند. پیش‌ از آن نیز با تایید ابتلای ۱۸ خواننده به کرونا، اعضای گروه کُر این اپرا خود را قرنطینه کرده بودند. 

نظر به شرایط موجود، هیات مدیره این معروفترین سالن اپرای جهان نمایش شب اول و اجرای شب‌های بعد را تا زمانی نامعلوم به تعویق انداخت. 

به گزارش ایرنا دولت ایتالیا ماه گذشته در تلاش برای مقابله با افزایش آمار ابتلا به کرونا، دستور تعطیلی سالن‌های تئاتر، سینما و کنسرت این کشور را برای چند هفته صادر کرد. موزه‌های ایتالیا نیز در بخشی از طرح تعطیلی یک ماهه که قرار بود از پنجشنبه گذشته آغاز شود اما به روز جمعه موکول شد، درهای خود را به روی بازدیدکنندگان خواهند بست.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر بیش از ۴۹ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان یک میلیون و ۲۴۰ هزار نفر جان باخته‌اند.

شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی‌ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.

 

نوازنده اپرا اپرا لا اسکالای
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین