ایران آرت: "حماسه کولی" (Bohemian Rhapsody) اثر گروه راک "کویین" با صدای فردی مرکوری یکی از قطعات ماندگار تاریخ موسیقی جهان است. سال گذشته عنوان شد که این قطعه بیش از هر اثر قدیمی دیگری از سرویس‌های پخش‌کننده موسیقی در جهان شنیده شده است.

به گزارش ایران‌آرت، خوانندگان فراوانی این قطعه را بازخوانی کرده‌اند اما اکثر آنها از پیش محکوم به شکست بوده‌اند، نمونه بارزش اجرای کانیه وست، رپر مشهور آمریکایی از این قطعه بود که دست‌مایه شوخی‌ با این رپر و حتی تمسخر او در فضای مجازی شد. خوانندگان دیگری که این قطعه را بازخوانی کرده‌اند نیز سعی کرده‌اند آن را در گام پایین اجرا کنند.

همچنین علاوه‌بر وسعت صدا و قدرت اجرای فردی مرکوری افسانه‌ای، سولو گیتار الکتریک این قطعه نیز ماندگار شده و اجرای آن کار بسیار دشواری است. برایان می، نوازنده گیتار الکتریک گروه کویین اکنون در قید حیات است.

قطعه "حماسه کولی" در سال‌های اخیر به واسطه فیلم زندگی‌نامه فردی مرکوری با نام "حماسه کولی" که رکوردهای فراوانی را در سینماهای جهان شکست، بیش از پیش بر سر زبان‌ها افتاده و جزو پر بازدیدترین آهنگ‌ها در سرویس‌های پخش‌کننده موسیقی به شمار می‌رود.

 


 

کد خبر: 54148 |

اجرای دیدنی فردی مرکوری از ترانه ماندگار Bohemian Rhapsody/ فیلم

گروه افسانه‌ای کویین آثار ماندگار فراوانی دارد و قطعه Bohemian Rhapsody گل سرسبد آنهاست. ویدئویی دیدنی از اجرای زنده این قطعه توسط فردی مرکوری ببینید.

ارسال نظر