ایران آرت: کریس دی‌برگ خواننده ایرلندی مشهور در اواسط دهه هشتاد به ایران سفر کرد و گروه موسیقی آریان اثر مشترکی را ضبط کرد. این خواننده که هم اکنون ۷۲ سال دارد زاده آرژانتین است و در سبک‌هایی از جمله پاپ راک، سافت راک و راک کار می‌کند. او نوازنده گیتار و پیانو است.

به گزارش ایران‌آرت، کریس دی‌برگ که خرداد سال ۱۳۸۷ به تهران آمد در گفتگویی بیان کرد: میل دارم آهنگی با نام شب‌های تهران برای تهران بسازم". این سفر به منظور آماده‌سازی جهت برگزاری کنسرت وی به ایران انجام شده‌ بود.

در همان دوران آهنگ مشترک او و گروه آریان در تهران منتشر شد. این آهنگ که بر پایه آهنگ "The Word I Love You" (از ساخته‌های کریس دی برگ) تنظیم شده در واقع اجرای جدیدی از آهنگ فوق است که بعضی از قسمت‌های آن با ترجمه فارسی توسط گروه آریان خوانده می‌شود. این آهنگ با نام "نوری تا ابدیت (دوستت دارم)" در چهارمین آلبوم آریان باعنوان "بی‌تو باتو" منتشر شد.

گروه موسیقی آریان با حضور چهره‌هایی نظیر علی پهلوان و پیام صالحی یک گروه موسیقی پاپ ایرانی بود که کار خود را از نیمه نخست سال ۱۳۷۸ با ۱۵ عضو آغاز کرد و فعالیت آن تا اسفند ۱۳۹۳ ادامه داشت. اعضای این گروه در حال حاضر هر یک به طور جداگانه به فعالیت هنری می‌پردازند.

 

کد خبر: 54587 |

فیلم: اجرای مشترک گروه آریان و کریس دی‌برگ/ فریاد بزن بگو دوست دارم

ویدئویی ببینید از اجرای مشترک کریس‌ دی‌برگ خواننده مشهور ایرلندی با اعضای گروه آریان که در زمان حضور کریس دی‌برگ در ایران ضبط شد.

ارسال نظر