کد خبر: 55172 A

واکنش‌ها به مخدوش کردن تابلوی خیابان شجریان/ از رایان شجریان و محمدجواد حق‌شناس تا پدر شهید احمدی روشن

واکنش‌ها به مخدوش کردن تابلوی خیابان شجریان/ از رایان شجریان و محمدجواد حق‌شناس تا پدر شهید احمدی روشن

برخی ناظران، اقدام مخدوش‌کنندگان تابلوی خیابان استاد شجریان را ناشی از اراده‌ای پشت‌پرده خواندند، در حالیکه پدر شهید احمدی روشن تهدید کرده اگر نام شجریان بار دیگر بر تابلو درج شود، او و همفکرانش بار دیگر آن را مخدوش می‌کنند.

ایران آرت: اعتماد نوشت: به‌ تازگی تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد جمع اندکی تابلوی خیابان محمدرضا شجریان را مخدوش کرده و روی آن برچسبی با عنوان خیابان شهید دکتر محسن فخری‌زاده درج کرده‌اند. تصاویر منتشر شده از این افراد نشان می‌دهد که تعدادشان کمتر از 10 نفر بوده و در میان‌شان یک روحانی، ‌یک کودک و البته پدر شهید احمدی‌روشن، ازجمله چهره‌هایی که در جریان ترور دانشمندان هسته‌ای در دوران ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد به شهادت رسید نیز حضور دارند.

پس از انتشار این تصاویر، اعضای شورای شهر و برخی کاربران فضای مجازی به این تصاویر واکنش نشان دادند. ازجمله محمدجواد حق‌شناس در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: "پس از شهادت شهید فخری‌زاده، شورای شهر تهران به احترام این شهید والامقام نام خیابان صنایع در منطقه یک (محل کار او) را با قید فوریت به نام ایشان نامگذاری کرد. بیش از ٤٥درصد نامگذاری‌های این دوره به نام شهیدان سرافراز میهن بوده است. انتظار رواداری به نمادهای جامعه خواسته زیادی نیست."

همچنین یکی از اعضای خانواده شجریان به مخدوش کردن تابلوی خیابان استاد شجریان واکنش نشان داد. رایان شجریان، فرزند کوچک خسروی آواز ایران در استوری اینستاگرام خود نسبت به مخدوش کردن تابلوی خیابان استاد شجریان نوشت: "چون دوست دشمن است شکایت کجا برم!"

اما برخی ناظران، اقدام مخدوش‌کنندگان تابلوی خیابان استاد شجریان را ناشی از اراده‌ای پشت‌پرده خواندند. به تعبیر این طیف از ناظران، این جمع کوچک چند نفره احتمالا از سوی عده‌ای دیگر با اهدافی خاص حمایت شد‌ه‌اند. عباس عبدی دیروز در توییتی در این رابطه نوشته است: "۷ نفر و یک کودک در معیت یک روحانی رفتند تا نام خیابان استاد شجریان را عوض کنند. اینها مقصر نیستند به کسانی باید توجه داد که این اقدامات را تامین و حریم امن برای آن درست می‌کنند." 

همزمان پدر شهید احمدی‌روشن نیز در این رابطه با پایگاه خبری-تحلیلی مدارا گفته است: "هیچ فرد یا نهادی ما را مجبور به این کار نکرد و تمام افرادی که در این اقدام ما را یاری کردند به صورت خودجوش در این اقدام همراه ما بودند. حتی مردمی که نظاره‌گر این صحنه بودند، از این اقدام ما ابراز خوشحالی کردند و برای ما مشخص بود که عده زیادی از مردم به این کار ناپسند شورای شهر انتقاد داشتند." رحیم احمدی‌روشن همچنین هشدار داده اگر نام شجریان بار دیگر بر تابلو درج شود، او و همفکرانش نیز بار دیگر آن را مخدوش می‌کنند و در شرح انگیزه این رویکرد مدعی است: "شجریان خیانتکار به مردم ایران بود و به مردم اعتقادی نداشت."

در این میان فرماندار تهران پس از واکنش‌های مختلف در فضای مجازی، در این باره موضع‌گیری کرد. اعلام‌ موضوعی که نه ‌تنها گره‌ای از این کلاف پیچیده نگشود، بلکه بر پیچیدگی‌های ماجرا افزود. عیسی فرهادی درباره تغییر تابلوی خیابان شجریان که در فضای مجازی منتشر شده است، به ایلنا گفت: "شورا هیچ مصوبه‌ای برای اینکه خیابانی به اسم شجریان باشد، برای ما ارسال نکرده است. بنابراین تا مصوبه‌ای نیاید و ما آن را تایید و اعلام نکنیم، اقدام در این زمینه قانونی نیست. شهرداری خلاف قانون تابلو را نصب کرده و نامگذاری هیچ خیابانی به نام شجریان قانونی نیست. اگر تابلویی نصب شده باشد و کسی آن را تغییر دهد، باز هم اقدامی خلاف قانون انجام شده است. خلاف اول را شهرداری انجام داده و خلاف دوم را کسی که آن را برکنده است."

 

محمدرضا شجریان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین