کد خبر: 55250 A

سال سخت و نفس‌گیر برای نانسی عجرم/ ستاره‌ای که در کانون حاشیه‌ها قرار گرفت

سال سخت و نفس‌گیر برای نانسی عجرم/ ستاره‌ای که در کانون حاشیه‌ها قرار گرفت

نانسی عجرم در سال ۲۰۲۰ درگیر حاشیه‌های فراوانی شد اما با این حال در عرصه موسیقی سال موفقی را سپری کرد و اجراهای فوق‌العاده‌ای داشت.

ایران آرت: از چهره‌های درخشان جشن کریسمس امسال در جهان عرب، نانسی عجرم، ستاره موسیقی لبنان، بود که اجراهای ویژه‌اش در تلویزیون‌های عربی میلیون‌ها بیننده داشتند. بسیاری از مسیحیان جهان عرب به شاخه‌های شرقی مسیحیت تعلق دارند و کریسمس را بیش از یک هفته بعد از سایر مسیحیان جشن می‌گیرند. نانسی عجرم البته مارونی و در نتیجه کاتولیک است و کریسمس برای او مثل غربی‌ها، همان روز ۲۵ دسامبر است. او علاوه بر اجراهای تلویزیونی‌ خود، تصویری از جشن کریسمس با دخترش میلا نیز منتشر کرد که در آن با هم از پاپانوئل می‌خواهند امسال تعطیلات برای همه صلح و سلامت و شادی بیاورد.

سال ۲۰۲۰ به خصوص برای عجرم و خانواده‌اش تلخ و دشوار بوده است. در روز ۵ ژانویه امسال بود که سارقی مسلح وارد خانه او در شهر سهیله در منطقه جبل لبنان (۲۵ کیلومتری شمال بیروت) شد و این خواننده و خانواده‌اش را تهدید کرد. نانسی به همراه فادی الهاشم، همسرش که دندانپزشکی معروف در لبنان است، و سه دخترشان در خانه بودند:‌ میلای ۱۰ ساله، ایلای هشت ساله و لیایی که هنوز یک سالش نشده بود. در درگیری پیش آمده، آقای الهاشم، محمد الموسی، سارق ۳۰ ساله، را به ضرب گلوله از پای در آورد.

قتل یا دفاع از خود؟

به گزارش ایندیپندنت این ماجرا به‌سرعت به یکی از بمب‌های خبری جهان عرب بدل شد. آن‌چه قضیه را پیچیده‌تر می‌کرد این واقعیت بود که سارق از شهروندان سوریه بود. در حالی که نزدیک به یک و نیم میلیون پناهنده سوری در لبنان هستند و با بسیاری از آن‌ها بدرفتاری می‌شود، کشته شدن یک شهروند این کشور به دست چهره‌ای مشهور و ثروتمند باعث جنجال بسیاری شد. به خصوص به‌این‌علت که معلوم نبود عاقبت قضایی الهاشم و نانسی چه می‌شود و خانواده مقتول نگران این بود که آن‌ها از نفوذ خود برای پارتی‌بازی در دادگاه استفاده کنند.

از شایعه‌هایی که در رسانه‌های پخش شد این بود که الموسی (که گفته می‌شود متولد روستای بسقلا در استان ادلب سوریه است) قبلا باغبان الهاشم بوده و با تفنگی قلابی برای تهدید او آمده و می‌خواسته است حقوق دریافت‌نشده‌اش را بگیرد؛ اما در دادگاه شواهدی در این مورد ارائه نشده است و خانواده عجرم تاکید می‌کنند که هیچ آشنایی از قبل با او نداشته‌اند.

نانسی عجرم

انتشار فیلم دوربین‌های مداربسته شکی باقی نگذشت که مقتول، الهاشم را تهدید کرده و به‌سوی اتاق کودکان هم رفته و تنها در این هنگام بوده که پدر به او حمله کرده است. انتشار گزارش پزشک قانونی اما واقعیت جنجالی دیگری را برملا کرد: الهاشم با تفنگ گلاک۱۷ خود، ۱۷ بار به الموسی شلیک کرده و نقاط مختلف بدن او را هدف قرار داده بود؛ از جمله دو شلیک به شکم و هفت شلیک به پشت.

دادگاه الهاشم

حدود یک ماه پیش بود که بعد از تحقیقات اولیه، روند قضایی پرونده بالاخره وارد مرحله بعدی شد. غادا عون، دادستان عمومی منطقه جبل لبنان و نیکولا منصور، قاضی، آقای الهاشم را با اتهام قتل مواجه کردند. مقامات قضایی اما تاکید کرده‌اند که اگر روند تحقیقات نشان دهد که این قتل دفاع از خود بوده است، الهاشم مجازات نمی‌شود؛ در غیر این صورت امکان دارد که وی به ۲۰ سال زندان محکوم شود.

حمایت همکاران؛ کنسرت‌های کرونایی

خانم عجرم از همان روز اول حمایت ستاره‌های مختلف هنری جهان عرب را با خود داشت. تامر حسنی، خواننده جوان مصری، که در برنامه "وویس کیدز" (که در آن شرکت‌کنندگان از سراسر جهان عرب آواز می‌خواند)‌ به همراه نانسی جزو قضات بود، از اولین حامیان او بود. او در صفحه اینستاگرامش نوشت: "امیدوارم حالت زود خوب شود نانسی. خداوند به همراه خودت، فرزندانت و همسرت."

احلام، ستاره اماراتی، در اینستاگرامش نوشت: "شکر خدا که خودت و همسرت و دخترهایت صحیح و سالمید. خداوند نگهدار همه‌ شما. شما سزاوار بهترین‌ها هستید و خدا را شکر که در خانه و کنار دخترانتان بودید."

نانسی عجرم

حرفه موسیقی نانسی نیز ضربه‌ای نخورده است. او که شاید پرطرفدارترین خواننده زن جوان زنده در جهان عرب باشد حتی در شرایط همه‌گیری کرونا نیز موفق شده است اجراهای مختلفی داشته باشد. مثلا در فصل بهار و به مناسبت عید فطر، اجرایی تکی و بدون مخاطب در بیروت داشت که از شبکه یوتیوب خودش پخش شد. در پاییز نیز کنسرتی اینترنتی در نرم‌افزار "تیک‌تاک" برگزار کرد که "امید آن‌سوی مرزها" نام داشت و به گفته خودش "چیزی بسیار بیش از یک کنسرت" بود: "این در ضمن تلاشی است برای جلب‌توجه‌ها به اقدامات بشردوستانه‌ای که در لبنان و سراسر دنیا برای برخورد با دشواری‌های اقتصادی و چالش‌های مربوط به کووید-۱۹ انجام می‌شود."

 

نانسی عجرم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین