کد خبر: 55895 A

ابراهیم اثباتی راهی خانه ابدی شد

ابراهیم اثباتی راهی خانه ابدی شد

پیکر ابراهیم اثباتی، هنرمند موسیقی کشورمان در مقبره خانوادگی‌اش در شهریار به خاک سپرده شد.

ایران آرت: پیکر ابراهیم اثباتی آهنگساز و نوازنده بعدازظهر امروز، شنبه ـ ۴ بهمن ماه ـ با حضور تعدادی از هنرمندان تئاتر، حرکت، اعضای انجمن موسیقی خانه تئاتر و همین طور اعضای گروه موسیقی «وصل صوفیان» که اثباتی خود را آن را پایه‌گذاری کرده بود، در مقبره خانوادگی خود به خاک سپرده شد.

ابراهیم اثباتی ـ آهنگساز و نوازنده تنبور ـ بعد از یک دوره مبارزه با بیماری شامگاه پنجشنبه دوم بهمن ماه در سن ۴۹ سالگی از دنیا رفت.

این هنرمند، موسیقی را از سال ۱۳۶۴ با ساز تنبور آغاز کرد و از رهنمودهای استاد سید خلیل عالی نژاد بهره‌ برد.

او در این مسیر به فراگیری سازهای دیگر همچون سه تار، تار، عود، دیوان و دف پرداخت و همچنین از یادگیری و پژوهش در زمینه تئوری موسیقی و آهنگسازی دریغ نکرد.

https://cdn.isna.ir/d/2021/01/22/3/61832632.jpg

 

اثباتی تا سال ۱۳۹۲ قریب به ۴۳ موسیقی تئاتر و چندین موسیقی فیلم ساخت.

او در سال ۱۳۸۰ با جمعی از هنرمندان و نوازندگان به تاسیس گروه وصل صوفیان اقدام کرد که حاصل آن اجرای کنسرت‌ در داخل و خارج از کشور بوده است. عمده آثار این هنرمند در حوزه هنرهای نمایشی بود.

این هنرمند که همسر نسیم ادبی ـ بازیگر ـ بود، در طول سال‌های فعالیت خود برای نمایش‌های بسیاری موسیقی ساخت و با هنرمندانی همچون پری صابری، حسین پاکدل، بهروز غریب‌پور، حسین کیانی، سهراب سلیمی، حسین فرخی، بابک محمدی، حمیدرضا آذرنگ، جهانبخش سلطانی و ... همکاری کرد.

 

نوازنده آهنگساز ابراهیم اثباتی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین