کد خبر: 56047 A

اولیویا رودریگو و دستاوردهای هنری اجتماعی آهنگ گواهینامه رانندگی/ خط و نشان برای اریا گرانده و تیلور سوئیفت

اولیویا رودریگو و دستاوردهای هنری اجتماعی آهنگ گواهینامه رانندگی/ خط و نشان برای اریا گرانده و تیلور سوئیفت

این روزها برای «اولیویا رودریگو» (- -Olivia Rodrigo)، بازیگر و خواننده 17 ساله ی آمریکایی روزهای خجسته ای است چون شاهین افتخار بر شانه هایش نشسته است.

ایران آرت : هستی امیری : همه برای گرفتن گواهینامه ی رانندگی ذوق و شوق زیادی دارند. مردم واکنش خاصی دارند و اولین کاری که پس از دریافت گواهینامه انجام می دهند نشان دهنده ی روحیه ی افراد است.

این روزها برای «اولیویا رودریگو» (- -Olivia Rodrigo)، بازیگر و خواننده 17 ساله ی آمریکایی روزهای خجسته ای است چون شاهین افتخار بر شانه هایش نشسته است.

در واقعیت زندگی او، گرفتن گواهینامه و شکست عشقی اش همزمان اتفاق افتاده است بنابراین اولیویا تصمیم گرفت هر دو حس شادی و غم خود را که حاصل این دو رویداد بوده را در آخرین کارش یعنی آهنگی به نام «گواهینامه ی رانندگی» (Driver's License) بروز بدهد و شواهد موجود مشخص می کند که انتخاب درستی کرده است.

به گفته ی ناظران، این آهنگ توانست رکورد «آریانا گرانده» "Ariana Grande" را برای آهنگ Thank u, next (دقیقا عین عبارت است) بشکند!

آریانا گرانده

تک آهنگ احساسی وی در ماه جاری یعنی ژانویه 2021/ دی 1399 توسط دو شرکت موسیقی «گفن رکوردز» (Geffen Records) و «اینتراسکوپ رکوردز» ( Interscope Records) منتشر شد و جالب است بدانید که بیشترین شنونده ی برخط (Stream) را در برنامک اسپاتیفای (Spotify) به خود اختصاص داد.

همچنین در جدول های موسیقی، رتبه های بالایی را تصاحب کرد. حالا اولیویا در کنار اشخاصی مانند تیلور سویفت (Taylor Swift) در اینستاگرام (Instagram) دیده می شود که وجود این تصاویر نشانگر علاقه ی تیلور سویفت به اوست.

این تک آهنگ اولیویا ی جوان و نوظهور باعث شد او به عنوان زنی با بیشترین آهنگ شنیده شده در تاریخ آمریکا شناخته شود و جالب آن که فقط در مدت یک روز!

تیلور سوئیفت

و دیگر گزارش ها تایید می کنند که طی سه روز اول انتشار این آهنگ، 16000 کپی و حدود 21 میلیون بار شنونده ی آمریکایی داشته است. البته این نوع خبر در دنیای هنر، اتفاق جدیدی نیست اما این بار قرعه به نام وی خورده است.

در ترانه "گواهینامه ی رانندگی" اولیویا درباره ی عشق قبلی اش صحبت می کند، به طوری که چند خط اول ترانه درباره ی شوقی است که آن پسر برای گرفتن گواهینامه اولیویا داشته تا بتواند وی را بیشتر ببیند.

همچنین محتوای کلامش از حسادت این خواننده نسبت به دختر بلوند و بزرگتری بیان دارد که باعث به یاد آوردن ضعف های خودش است و به وضوح در ترجیح بند (Chorus) این آهنگ خواننده اعتراف می کند که می دانسته رابطه ی آنها نقص داشته است اما حسی که او از این رابطه می گرفته برای او کافی بود تا به چیز های دیگر اهمیتی ندهد.

در اوج (Bridge) آهنگ، پشت چراغ قرمز و اینکه صورت خیالی پسر را بر روی ماشین های سفید می بیند و مکان هایی را به یاد می آورد که حضورشان در آنجا جزو عادات قبلی هر دوی آنها بوده. همانطور که ذکر کردم برخی بر این باوراند که موضوع اصلی این آهنگ اولیویا، دوست پسر واقعی و قبلی اش جاشوا بست (Joshua Bassett) است و آن دختر بلوند در متن هم، همان «سابرینا کارپنتر» (Sabrina Carpenter) بازیگر و خواننده ی آمریکایی است که دور از ذهن هم نیست.

امروزه، عموما بزرگسالان حرف های نوجوانان و جوانان را جدی نمی گیرند و باور ندارند, چون فکر می کنند آنها بیش از حد بچه اند تا درک درستی از موضوعات دنیای بزرگان مانند سیاست، اقتصاد، اجتماع، فرهنگ و عشق داشته باشند و برای همین به حرف هایشان توجهی ندارند و حتی گوش هم نمی دهند.

اما با وجود جوانان همسن و سال اولیویا در عرصه ی موسیقی که با صدایشان، احساسات خود را فریاد می زنند و چنین موفقیتی کسب می کنند دیگر اوضاع مثل سابق نخواهد ماند و فکر می کنم نظر برخی از آنها تغییر خواهد کرد.

به نظر من هنرمندان شناخته شده ای مانند تیلور سویفت، آریانا گرانده، دمی لواتو ((Demi Lovato، جاستین تیمبرلیک (Justin Timberlake)، لیام پین (Liam Payne) و دیگران، زمان درخشش طولانی خود را طی کرده اند و با کمی دقت کاملا مشهود است که هالیوود حالا با یک دگردیسی روبرو است و به دنبال ستاره های نوظهور و جوان خود می گردد تا بتواند دوره ای جدید را آغاز کند و پیرو آن اخبار، نور، شهرت و توجه را به زندگی آن هنرمندان سرازیر کند.

هیچ شکی نیست همه دوست دارند ستاره ی جدید هالیوود باشند اما چه کسانی در این راه موفق خواهند شد؟ یا چه کسانی تحمل شنیدن جواب های منفی، تنفر و حسادت های احتمالی اطرافیان را از خود نشان خواهند داد؟ یا بهتر بگویم چه کسی بیشتر از همه واقعا شهامت انتخاب آن زندگی ظاهرا پر زرق و برق ولی پر زحمت و تلاش از درون را دارد؟

 

 

آریانا گرانده تیلور سوئیفت هستی امیری اولیویا رودریگو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین