ایران آرت: دیوید گیلمور اسطوره موسیقی راک و خواننده و نوازنده سابق گروه پینک فلوید امروز ۶ مارس ۲۰۲۱ تولد ۷۵ سالگی خود را جشن می‌گیرد. گیلمور یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های تاریخ موسیقی راک در جهان به شمار می‌رود. 

گیلمور در سال ۲۰۰۵ به دلیل خدماتش به موسیقی، نشان شوالیه عالی‌ترین رتبهٔ امپراتوری بریتانیا را دریافت کرد. در سال ۲۰۱۱، مجله معتبر رولینگ استون، درمیان ۱۰۰ گیتاریست برتر تاریخ او را در رتبهٔ ۱۴ قرار داد. او با مهارت‌های خلاقانه‌اش در نواختن گیتار چندین رکورد در کتاب گینس را از آن خود کرده است.

به مناسبت زادروز این هنرمند، اجرای او از غزل شماره ۱۸ ویلیام شکسپیر، نمایشنامه‌نویس و شاعر مشهور انگلیسی را ببینید. 

این شعر عاشقانه بخشی از نمایش‌نامه‌ "جوانان" است و با این سوال آغاز می‌شود: "اگر ترا به یک روز بهاری تشبیه کنم نمی‌رنجی؟" و در ادامه جنبه‌های مختلف زیبایی‌ طبیعت را بیان می‌کند، زیباییِ گذرا و در بند فصل‌ها و قانون طبیعت را، و به معشوق خود ‌می‌گوید که تمام این زیبایی‌ها گذراست اما زیبایی تو همیشگی‌ است، و به قدردانی داشتن این معشوق جاودان، او را در شعرش می‌سراید تا همیشه جاودانش کند.

 

کد خبر: 56907 |

اجرای زیبای دیوید گیلمور از غزل عاشقانه شکسپیر/ فیلم

به مناسبت زادروز دیوید گیلمور افسانه‌ای، اجرای او از غزل شماره ۱۸ ویلیام شکسپیر، نمایشنامه‌نویس و شاعر مشهور انگلیسی را ببینید.

ارسال نظر