کد خبر: 57156 A

پرفروش‌ترین آلبوم سال 99 مشخص شد

پرفروش‌ترین آلبوم سال 99 مشخص شد

آلبوم «هر روز، هر شب» دومین آلبوم رسمی برادران عدل پرور (آرش و مسیح) منتشر شد و بنا به اعلام رسمی مدیرعامل سایتitunes.ir یکی از پرفروش ترین آلبوم های سال ۹۹ شد.

ایران آرت: با اعلام رسمی سامانه فروش آلبوم های موسیقی «آرش و مسیح» یکی از آلبوم های پرفروش سال 99 شد.

این آلبوم در ۹ قطعه با اشعار و ملودی های «آرش و مسیح» تولید و منتشر شده است و موزیسین های سرشناسی چون: مسعود جهانی (مدیر هنری آلبوم)، اشکان آبرون، حسن بابامحمودی و اشکان محمدیان به عنوان تنظیم کننده در آن حضور دارند. 

سعید سال افزون (تهیه کننده آلبوم و مدیرعامل شرکت آراد کنسرت) درباره این اثر و مدت زمانی که برای تولید آن صرف شده گفت: « ۶ الی ۷ ماه تولید این آلبوم زمان برد. آرش و مسیح به خاطر وسواس زیاد که در انتخاب آثارشان دارند، برای آلبوم بسیار وقت و انرژی صرف کردند و از بین حدود ۲۰۰ شعر و ملودی آماده که در همه این سالها آنها را ساخته اند، به این ۹ قطعه رسیدند. این وسواس کاری همیشه در تمام مسیر هنری آنها بوده و همواره اهمیت زیادی برای آنها داشته است. این دومین آلبوم رسمی مسیح و آرش است که در سه سال فعالیت رسمی آنها، انتشار دو آلبوم منطقی ست و همه استانداردهای محتوایی و هنری در آنها رعایت شده است. آلبوم نخست آنها اسفند ماه سال ۹۷ به نام «دریا» منتشر شد و استقبال خیلی خوبی از آن شد و قطعه «دریا» یکی از پرمخاطب ترین قطعات همه این سالهای موسیقی پاپ در ایران بود.»

سال افزون درباره تعدد چهره های سرشناس در بخش تنظیم این اثر و رکورد زنی پیش فروش و فروش اینترنتی این آلبوم نیز معتقد است: «تعدد موزیسین های سرشناس در این آلبوم از دیگر دلایل وسواس کاری و احترام زیاد آرش و مسیح به مخاطبانشان است. همیشه انتظارات از این دو بالاست و آنها باید بهترین خروجی ممکن را در اختیار دوستداران موسیقی قرار دهند. همیشه موزیک های متفاوتی را در اختیار دوستدارانشان قرار داده اند و همین تفاوت بوده که آرش و مسیح امروز در راس پرمخاطب ترین خواننده های پاپ ایران هستند. همان طور که مدیر سایت «آی تونز» در آمار رسمی این سایت اشاره کرده، در پیش فروش و فروش این آلبوم بیش از ۱۳۰ هزار نفر برای خرید این آلبوم درخواست داده اند و این آمار شگفت انگیز است. این رکورد و استقبال برای خرید قانونی آلبوم موسیقی در ایران بی شک خوشایند است و اینکه مردم برای شنیدن آثار هنرمندانشان هزینه می کنند و قانونی خرید می کنند، قابل احترام است و امیدوارم این فرهنگ در قشر مخاطبان موسیقی بیشتر و بیشتر همه گیر شود. معرفی این آلبوم به عنوان پرفروش ترین آلبوم سال بنا به آمار رسمی مدیریت سایت «آی تیونز» در ایران، بی شک برای ما بسیار ارزشمند است و امیدواریم بتوانیم به مرور این روند را در سالهای آینده نیز با تولید آثار موسیقی برای مخاطبان این هنر ادامه دهیم.»

به گزارش خبرگزار فارس، در این بین «موسی زمان زاده» (مدیر سایت( itunes.ir  درباره آمار فروش و استقبال از این آلبوم در کمپین های پیش فروش و فروش آلبوم در نخستین گفتگوی رسمی خود گفت: «رکورد مراجعین  برای مشاهده پیش فروش آلبوم «هر روز هر شب» آرش و مسیح و اصولا این کمپین، که از طریق صفخات هواداری و رسانه های رسمی موسسه «آراد» صورت پذیرفت، قطعا در سالهای اخیر بی نظیر است. میزان مراجعین به سایت حتی تعداد میلیونی به خود گرفت و به مرور این رقم به سمتی رفت که سایت ما به دلیل میزان مراجعین برای ساعاتی مختل شد. ما همه پیش بینی های لازم را برای میزبانی از مخاطبان میلیونی داشتیم اما به یک باره ترافیک سایت و میزان درخواست برای بازدید از صفحه پیش فروش و فروش آلبوم «آرش و مسیح» بسیار بالا رفت. در تمام مراحل پیش فروش و فروش آلبوم، بیش از ۱۳۰ هزار سفارش ثبت شد و این روند همچنان ادامه دارد.»

وی افزود: «تا پایان سال ۹۹ آلبوم «هر روز، هر شب» پرفروش ترین آلبوم در ایران بود و من شاید در ماه های آینده بتوانم این ادعا را داشته باشم که این آلبوم حتی برخی رکوردهای فروش دیجیتال در ایران را هم جا به جا کرده است. امروز که من با شما صحبت می کنم (سه شنبه ۲۶ اسفند) ما در دوازدهیمن روز کمپین پیش فروش و فروش این آلبوم هستیم و هنوز ترافیک در سایت بالاست. ثبت کپی رایت جهانی اثر باعث شده هیچ رسانه و سایت و کانالی اجازه انتشار رایگان آنرا نداشته باشد و همین باعث شده فرهنگ خرید آثار موسیقی و احترام به خالقان آن اثر حفظ شود. ما در زیر صفحه فروش این آلبوم در سایت itunes.ir حدود هفت هزار کامنت درج شده و این موضوع بسیار قابل توجه است.»

مسیح و آرش عدل پرور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین