کد خبر: 57367 A

اعتراض گروه موسیقی بی‌تی‌اس به تبعیض نژادی

اعتراض گروه موسیقی بی‌تی‌اس به تبعیض نژادی

این گروه کره‌ای می‌نویسد: ما لحظاتی را به یاد می‌آوریم که به عنوان آسیایی‌ها با تبعیض مواجه شده‌ایم. ما بدون‌هیچ‌ دلیلی دشنام شنیده‌ایم، و به خاطر ظاهرمان مورد تمسخر قرار گرفته‌ایم.

ایران آرت: به دنبال افزایش خشونت‌ها علیه آسیایی‌تبارها در آمریکا، اعضای گروه موسیقی "بی‌تی‌اس" برای نخستین بار درباره تبعیض‌های نژادی علیه خود سخن گفتند و تجربیاتشان را با طرفداران خود به اشتراک گذاشتند.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، این گروه موسیقی پسرانه که اعضای آن اهل کره جنوبی هستند در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشتند: "ما لحظاتی را به یاد می‌آوریم که به عنوان آسیایی‌ها با تبعیض مواجه شده‌ایم. ما بدون‌هیچ‌ دلیلی دشنام شنیده‌ایم، و به خاطر ظاهرمان مورد تمسخر قرار گرفته‌ایم. حتی از ما پرسیده شده است که چرا آسیایی‌ها، انگلیسی صحبت می‌کنند."

اعضای این گروه در ادامه می‌افزایند که "کلمات قادر به بیان درد ناشی از نفرت و خشونتی که به این دلیل با آن مواجه شده‌ایم، نیست."

به دنبال همه‌گیری ویروس کرونا، حملات علیه آسیایی‌ها در آمریکا به صورت چشمگیری افزایش یافته است. 

پژوهش‌های مرکز مطالعات بررسی نفرت و افراط‌گرایی دانشگاه ایالتی کالیفرنیا-سن برناردینو نشان می‌دهد که جرائم ناشی از نفرت نژادی علیه آسیایی‌تبارها در شانزده شهر بزرگ آمریکا در سال ۲۰۲۰، حدود ۱۴۹ درصد افزایش یافته است.

اعضای گروه موسیقی بی‌تی‌اس در بخش دیگری از پیام خود، با ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان خشونت‌های اخیر، برای آنها آرزوی صبر و‌ شکیبایی کردند.

اعضای این گروه پسرانه ضمن محکوم کردن خشونت‌ها، به طرفداران خود گفتند که با تبعیض‌های نژادی مقابله خواهند کرد، و به زودی در این زمینه اقداماتی را انجام خواهند داد. 

گروه "بی‌تی‌اس" در زمینه‌های اجتماعی بسیار فعال است و در ژوئن سال ۲۰۲۰، یک‌ میلیون دلار به جنبش "جان سیاهپوستان مهم است" نیز کمک کرد.

 

 

کنسرت بی تی اس bts
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین