کد خبر: 59293 A

غلامحسین بنان شبیه دریا بود/ روایت عاشقانه پریدخت آور از همسر پرآوازه‌اش

غلامحسین بنان شبیه دریا بود/ روایت عاشقانه پریدخت آور از همسر پرآوازه‌اش

"هر سال بر سر مزارش می‌روم و با او حرف می‌زنم. شاید تنها دو مکان در دنیا برای من چنین آرامشی را به همراه داشته باشند؛ یکی مزار بنان و دیگری لب دریا."

ایران آرت: پریدخت آور، همسر غلامحسین بنان در گفتگویی از علاقه خود و بنان به دریا سخن گفت. بخت‌آور بیان کرد: دریا برای من مظهر عشق بی منت، بی‌پایان و ابدی است. در میان تمام آن‌چه خداوند خلق کرده، دریا با تمام پدیده‌های طبیعی متفاوت است. دریا برای من، حتی از باران هم عاشق‌تر است. دریا نیز همه را با آغوش باز می‌پذیرد و هرچه در خود دارد به موجودات درونش و همچنین انسان‌ها عطا می‌کند؛ اما برای کشف رازهای دریا باید در وجودش غرق شد.

پریدخت آور در مصاحبه با ماهنامه بندر و دریا اظهار داشت: من و «غلام‌جون» [غلامحسین بنان] عاشق دریا بودیم. او به دریا عشق می‌ورزید و من نیز حسی مشابه او به دریا داشته و دارم. اگر نگاهی به آثار بنان بیندازید، می‌بینید دریا در خیلی از اشعار او حضور دارد، مثل «تو همچو ماهی ماه درخشان/ منم چو دریا با همه طوفان/ اسیر مهتابم».

وی ادامه داد: غم بنان برای من همیشه تازه است. هر سال بر سر مزارش می‌روم و با او حرف می‌زنم. شاید تنها دو مکان در دنیا برای من چنین آرامشی را به همراه داشته باشند؛ یکی مزار بنان و دیگری لب دریا. در این دو مکان می‌توانم بدون هیچ ترس، واهمه و خجالتی حرف بزنم و آرام شوم. هم بنان و هم دریا صدایم را می‌شوند و هر دو به شکلی پاسخم را می‌دهند. به همین دلیل بنان برای من شبیه‌ترین فرد به دریا بوده و هست.

پریدخت بنان بیان کرد: آن‌هایی که مانند من و بنان، عاشقانه زندگی کرده‌اند، عشق به دریا را بیش از دیگران درک می‌کنند. اگر عاشق باشید و لب دریا قدم بزنید، متوجه می‌شوید دریا تا چه اندازه در نگاه شما نسبت به گذشته زیباتر و عمیق‌تر شده است. دریا عاشق است و انتظار محبت متقابل نیز ندارد.

 

غلامحسین بنان پریدخت آور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین