کد خبر: 59553 A

کنسرتی که به خاطر حجاب یک دختر لغو می‌شود

کنسرتی که به خاطر حجاب یک دختر لغو می‌شود

یک گروه موسیقی در مصر در پی ممانعت برگزارکنندگان کنسرت از خرید بلیت توسط یک دختر محجبه، تهدید کردند که این کنسرت را لغو خواهند کرد.

ایران آرت: یک دختر محجبه مصری که درصدد خرید بلیت یک کنسرت موسیقی با اجرای گروه شارموفرز (گروه موسیقی مصری) بود، با ممانعت برگزارکنندگان روبه رو و از او خواسته شده تا برای حضور در جشن، نوع پوشش را عوض کند.

این دختر مصری اقدام برپاکنندگان کنسرت موسیقی را بی ادبی و توهین به خود و تمام زنان محجبه مصر خواند و با انتشار مطلبی در فضای مجازی، به این حرکت اعتراض کرد. او همچنین بابت لغو شدن بلیتی که رزرو کرده بود، به پلیس گردشگری شکایت کرده است.

به گزارش ایسنا، در پی این اقدام، جنجالی میان کاربران مصری به راه افتاده است و واکنش‌ شهروندان مصری به این اقدام متفاوت بوده است؛ عده‌ای با دختر محجبه مصری همراهی کرده و به بی عدالتی و سختگیری که نسبت به زنان محجبه در مصر وجود دارد و در فصل تابستان شدت می‌گیرد، اشاره کرده‌اند. عده‌ای نیز بر آزادی زنان در انتخاب پوشش تاکید کرده و نسبت به این سختگیری‌ها در هر نوع پوششی واکنش نشان داده‌اند.

گروهی نیز با ابراز نظری متفاوت چنین عنوان کرده اند که گردانندگان هر رویدادی حق دارند، پوشش مهمانان و بازدیدکنندگانشان را بر اساس عقاید و سلایقشان، تعیین کنند.

در این میان گروه موسیقی شارموفرز به محض اطلاع پیدا کردن از این جریان، در فضای مجازی اعلام کردند که اگر این مشکل حل نشود کنسرتشان را لغو خواهند کرد؛ زیرا اقدام برپاکنندگان کنسرت با اصل برابری در جامعه در تضاد است و این گروه موسیقی هیچ تفاوت و تبعیضی میان شهروندان و طرفدارانشان قائل نیستند.

واکنش گروه موسیقی شارموفرز، تحسین کاربران مصری را در پی داشته است. یکی از دلایل تِرند شدن این موضوع در مصر این بود که مدتی قبل نیز مشابه همین جریان برای دو زن مصری دیگر اتفاق افتاده بود؛ یکی از این زن‌های محجبه از ورود به یکی از کافه‌های معروف قاهره منع شده و دیگری نیز به دلیل پوشیدن لباس شنای پوشیده که بعضی از زنان محجبه هنگام شنا از آن استفاده می کنند، از ورود به استخر منع شده بود.

 

کنسرت لغو کنسرت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین