کد خبر: 60005 A

واکنش سیما بینا به خبر درگذشتش بر اثر کرونا

واکنش سیما بینا به خبر درگذشتش بر اثر کرونا

سیما بینا اعلام کرد خبر مربوط به درگذشتش شایعه است ولی او این روزها به خاطر غم خوزستان و بلوچستان روزی هزار دفعه می‌میرد.

 ایران آرت: سیما بینا، خواننده شناخته شده ترانه‌های محلی، با انتشار ویدئویی شایعه درگذشت خود بر اثر بیماری کرونا را تکذیب کرد و گفت این روزها غم خوزستان او را می‌کشد.

به گزارش ایران‌ آرت، خانم سیما بینا در این فایل ویدئویی می‌گوید: من از صبح تا شب هزار دفعه می‌میرم برای هموطنان خوزستانی خودم و عزیزانم در سیستان و بلوچستان و سرزمینی که همه برایش نگران هستیم. این من را می‌کشد. 

او در ادامه درباره شایعه درگذشتش بیان می‌کند: کرونا حریف من نشده و من از این جهت سلامت هستم. حتی این امید را به خودم می‌دهم که روزی بیایم برای مردم خوزستان و بلوچستان، ترانه‌های محلی خودم را بخوانم.

سیما بینا، زاده 14 دی 1323، نوازنده، نقاش، آهنگساز و خواننده آوازها و ترانه‌های محلی ایرانی است. او از کودکی در کنار احمد بینا پدری که استاد موسیقی سنتی و شاعر و آهنگساز ترانه‌های اولیه او بود، رشد کرد.​ وی از سن 9 سالگی خوانندگی را در رادیو ایران آغاز کرد و بعد ردیف موسیقی ایرانی و تکنیک‌های آوازی را نزد استادانی چون موسی‌خان معروفی و نصرالله زرین‌پنجه فرا گرفت.

سیما بینا پس از فارغ‌التحصیل شدن از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته نقاشی در سال 1349 تحصیل موسیقی ایرانی و ردیف را نزد عبدالله دوامی ادامه داد. او پس از سال 1357 در کنار تدریس موسیقی و آواز به پژوهش و گردآوری ترانه‌های محلی ایرانی و بازنویسی آهنگ‌های مردمی و روستایی، به‌ویژه موسیقی‌های محلی زادگاهش خراسان، پرداخته‌است. او با سفر به دورافتاده‌ترین نواحی در سرتاسر این ناحیه توانسته‌است مجموعه‌ای از ترانه‌ها و آهنگ‌های کمیاب و تقریباً فراموش‌شده را جمع‌آوری کند.

سیما بینا
نظرات خوانندگان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین