کد خبر: 60510 A

شکایت از باب دیلن به اتهام تجاوز/ واکنش سخنگوی ستاره موسیقی آمریکا

شکایت از باب دیلن به اتهام تجاوز/ واکنش سخنگوی ستاره موسیقی آمریکا

باب ویلن» خواننده، ترانه سرا و برنده جایزه نوبل ادبیات به تجاو به دختری ۱۲ ساله متهم شده است.

ایران آرت: یک زن با نام کوتاه شده « J. C» در دادگاه عالی نیویورک شکایتی را علیه «باب دیلن» موسیقیدان، خواننده و ترانه سرای معروف آمریکایی مطرح کرده و اعلام کرده که در سال ۱۹۶۵ و زمانی که تنها ۱۲ سال داشته مورد  تجاوز قرار گرفته است. 

این زن در شکایت خود اعلام کرده که طی یک دوره شش هفته ای در آوریل و می سال ۱۹۶۵، «باب دیلن» با استفاده از الکل و مواد از او سو استفاده و او را تهدید به خشونت فیزیکی کرده و با شرایط نامساعد روحی و جسمی رهایش کرده است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی «باب دیلن» در واکنش به این شکایت با انتشار بیانیه‌ای اتهامات وارد شده از سوی این زن ۵۶ ساله را کاملا بی اساس خواند و اعلام کرد با قدرت از این اتهامات نسبت داده شده به « دیلن» دفاع خواهد شد.

«باب دیلن» خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی از نگاه بسیاری، تاثیرگذارترین چهره در تاریخ موسیقی آمریکا محسوب می‌شود و برخی ترانه‌های او توسط بسیاری از خوانندگان مشهور دوباره‌خوانی شده است. او در پدیدار شدن سبکی در موسیقی به نام «راک بومی» در اواسط دهه ۶۰ بسیار تأثیرگذار بود و به «شکسپیر» هم‌نسلان خود شهرت یافت. او در پنج دهه اخیر در موسیقی آمریکا به عنوان یک پدیده مطرح بوده است.

آکادمی نوبل در نوامبر ۲۰۱۶ نام «باب دیلن» را به‌عنوان برنده نوبل ادبیات اعلام و «خلق تعابیر جدید شاعرانه در سنت شعر آمریکایی» را علت برگزیدن او عنوان کرد. انتخاب یک ترانه‌سرا و خواننده به‌عنوان برنده نوبل ادبیات، واکنش‌های مثبت و منفی بسیاری را به همراه داشت و نوع عملکرد او در مقابل کسب این جایزه مهم ادبی به این حواشی دامن زد، هر چند او سرانجام چند روز پیش از مهلت پایانی، جایزه ۹۲۴ هزار دلاری نوبل ادبیات را دریافت کرد.

 

باب دیلن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین