کد خبر: 62187 A

سالار عقیلی: ما اولین قربانیان کرونا بودیم

سالار عقیلی: ما اولین قربانیان کرونا بودیم

اسفند ۹۸ کنسرتی که حتی بلیط‌های آن هم فروخته شده بود، به خاطر کرونا کنسل شد.

ایران آرت: سالار عقیلی از انتشار قطعه جدید خود با نام «کجایی» در جمعه آینده با آهنگسازی اسماعیل خانی خبر داد و گفت: به‌زودی قطعه دیگری به نام «زندان تکراری» به آهنگسازی ابوالفضل صادقی‌نژاد هم منتشر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سالار عقیلی که درباره‌ی روزهای کرونایی صحبت می‌کرد، به شرایط سخت کار در حوزه موسیقی در روزهای کرونایی اشاره کرد و گفت: «ما از اولین قربانیان کرونا بودیم. اسفند ۹۸ کنسرتی که حتی بلیط‌های آن هم فروخته شده بود، به خاطر کرونا کنسل شد.»

او اضافه کرد: «در این دوران تنها ترانه‌هایی برای قدردانی و حمایت از کادر درمان منتشر شد، که واقعا ما سلامتی‌مان را مدیون زحمت‌های شبانه‌روزی و بی‌دریغ آن‌ها هستیم.»

این خواننده همچنین درباره قطعه «ایران جوان» نیز توضیحاتی ارائه داد و گفت: «آهنگ ایران جوان یا وطنم که نخستین سرود ملی ایران نامیده شده است، قطعه‌ای موسیقی بدون کلام بوده است که توسط موسیو لومر فرانسوی (موسیقی‌دان نظامی اعزامی به ایران در دوره‌ی سلطنت قاجار) در سال ۱۲۵۲ هجری شمسی ساخته شده است. سال ۸۴ بیژن ترقی بر روی اجرای جدید این قطعه که توسط سیاوش بیضایی ساخته شده بود شعری سرود و این کار برای اولین بار توسط ارکستر ملل به رهبری پیمان سلطنتی در تالار وحدت و با خوانندگی من اجرا شد.»

برنامه موسیقی‌محور «صباهنگ» هر روز از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸ راهی آنتن صبا می‌شود. این برنامه همچنین در هفته جاری به تهیه‌کنندگی رضا عزتی و اجرای مهبد قانعت‌پیشه پخش خواهد شد.

 

هالووین شبیخون فرهنگی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین