کد خبر: 62232 A

خانه مشکاتیان در آتش سوخت!

خانه مشکاتیان در آتش سوخت!

با توجه به حساسیت این بنا تلاش بر این بود که خاموش کردن آتش با کمترین خسارت صورت پذیرد، اما متاسفانه با توجه به اینکه آتش به چوب‌های سقف و ایزوگام پشت بام سرایت کرده بود به راحتی خاموش نشد.

ایران آرت: رئیس آتش نشانی و خدمات ایمنی نیشابور از وقوع آتش سوزی در خانه قدیمی مرحوم پرویز مشکاتیان خبر داد.

سید مهدی حسینی، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور در خصوص این حادثه به صداوسیما گفت: آتش سوزی منزل قدیمی از ساختمان‌های قدیمی و میراث فرهنگی شهر ساعت ۷ و ۵۸ دقیقه، صبح امروز به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که بلافاصله یک تیم از آتش نشانان ایستگاه شهید صفادل به محل اعزام شدند.

سید مهدی حسینی افزود: با توجه به حساسیت این بنا تلاش بر این بود که خاموش کردن آتش با کمترین خسارت صورت پذیرد، اما متاسفانه با توجه به اینکه آتش به چوب‌های سقف و ایزوگام پشت بام سرایت کرده بود به راحتی خاموش نشد.

وی گفت: در این حادثه با این که از دو تانکر پشتیبانی آب برای اطفای حریق استفاده شد، اما با توجه به قدیمی بودن سازه و آبی که برای اطفای حریق استفاده شده بود خطر ریزش ساختمان بسیار زیاد است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور گفت: از کارشناسان عمران شهرداری و همچنین کارشناسان میراث فرهنگی خواسته شد که با حضور در محل درباره ماندن و یا تخریب ساختمان تصمیم گیری شود.

سید مهدی حسینی افزود: مقدار خسارت و علت آتش سوزی در دست بررسی است.

استاد پرویز مشکاتیان، از برترین نوازندگان و آهنگسازان موسیقی اصیل ایرانی به شمار می‌رود که منزل پدری اش در خیابان نگارستان نیشابور به ثبت ملی رسیده بود.

منزل پدری استاد پرویز مشکاتیان با حدود ۷۰ سال قدمت در خیابان بعثت نیشابور واقع شده که حدود یکسال قبل، بخش زیادی از آن توسط پیمانکاری که منزل را از ورثه خریداری کرده بود، علیرغم مخالفت اداره میراث فرهنگی، تخریب شد اما با دخالت مسولان مربوطه و رسانه ها، کار تخریب ساختمان متوقف و منزل مذکور به همان صورت نیمه ویران، رها شده بود.

 

پرویز مشکاتیان نیشابور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین