ایران‌آرت: آلبوم جدید «آندره لوید وبر» یکی از آهنگسازان برجسته عصر حاضر که غالبا به دلیل ساخت آثار محبوب و جاودانه‌اش در تئاترهای موزیکال شناخته می‌شود؛ منتشر شده است.

به گزارش ایران‌آرت به نقل از دیلی‌میل؛ آلبوم جدید لوید وبر که شامل سه سوئیت ارکسترال از سه اثر مشهور او در صحنه‌های باشکوه تئاتر جهان یعنی اویتا (1976) ، شبح اپرا (1986) ، و سانست بلوار (1993) می‌باشد؛ توسط ارکستر 81 نفره «آندره لوید وبر» در تئاتر به تازگی بازسازی شده «رویال دروری لین» لندن ضبط و منتشر شده است.

این آهنگساز مطرح که هفت جایزه تونی، سه جایزه گرمی و یک جایزه اسکار در کارنامه کاری خود دارد؛ ضمن اشاره به پشت سر گذاشتن دوران اپیدمی به «دیلی‌میل» گفته است: " برای من این بازگشت پیروزمندانه و امیدوارکننده‌ی موسیقی زنده، تئاتر و سرگرمی در سراسر جهان است."

شبح اپرا (The Phantom of The Opera) یک تئاتر موزیکال اثر آندره لوید وبر است؛ که بر اساس رمانی فرانسوی به همین نام نوشته شده است. این تئاتر موزیکال برنده جایزه الیور در سال ۱۹۸۶ و جایزه تونی در سال ۱۹۸۸ شده‌ و بازیگر نقش اصلی آن مایکل کرافورد، همان سال‌ برنده جایزه بهترین اجرای بازیگر مرد در موزیکال گردید. همچنین تئاتر شبح اپرا طولانی‌ترین زمان اجرای یک نمایش روی  صحنه در برادوی را ثبت کرده است.

شبح اپرا «آندره لوید وبر» را در یک سوئیت ارکسترال ببینید

ارسال نظر