کد خبر: 67398 A

آهنگ افغانی، موسیقی افغانستانی

آهنگ مشترک دختران افغان و خواننده مشهور آمریکایی خبرساز شد

آهنگ مشترک دختران افغان و خواننده مشهور آمریکایی خبرساز شد

دختران افغان که در این ترانه با شلتون همکاری داشتند، اعضای گروه موسیقی بچه‌های عشق معجزه‌آسا (Miraculous Love Kids) هستند که از سال ۲۰۱۵ آغاز به کار کرد.

ایران آرت: بلیک شلتون، خواننده مشهور آمریکایی، به‌تازگی ترانه «می‌توانی مرا جلو دروازه جهنم نگه داری اما من هرگز تسلیم نمی‌شوم» اثر تام پتی، هنرمند سبک هارتلند راک، را با گروهی از دختران افغان همخوانی و ویدیو آن را منتشر کرده است. علاوه بر بلیک شلتون، سه هنرمند گروه راک‌اندرول آمریکایی هم در تهیه این آهنگ همکاری کرده‌اند.

به گزارش شبکه خبری ای‌بی‌سی آمریکا، دختران افغان که در این ترانه با شلتون همکاری داشتند، اعضای گروه موسیقی بچه‌های عشق معجزه‌آسا (Miraculous Love Kids) هستند که از سال ۲۰۱۵ آغاز به کار کرد. این گروه موسیقی را لنی کوردولا، موسیقی‌دان آمریکایی، در کابل ایجاد کرد و هدفش کشف استعدادهای هنری دختران افغان بود. در این گروه بیشتر نواختن گیتار آموزش داده می‌شود.

ایندیپندنت نوشت با سقوط دولت افغانستان به دست طالبان کوردولا تلاش کرد اعضای این گروه موسیقی را از افغانستان خارج کند. آن‌ها به کمک کوردولا به پاکستان منتقل شدند و در مکانی امن به سر می‌برند.

لنی کوردولا می‌گوید: «زمانی که من در تلاش برای خارج کردن دختران از افغانستان بودم، ترانه «من هرگز تسلیم نمی‌شوم» به شعار ما تبدیل  شده بود و برای دختران افغان نماد مقاومت، آزادی، عدالت و برابری و صلح بود.»

لنی همکاری بلیک شلتون با دختران افغان را باعث افتخار می‌داند: «ما امیدوارم که این آهنگ و مشارکت شلتون، تیموتی، جو و مت به آگاهی بیشتر در مورد پناهجویان افغان به‌خصوص دختران و تلاش آن‌ها برای زندگی بهتر منجر شود.»

 

بلیک شلتون موسیقی افغانی آهنگ افغانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین