کد خبر: 68521 A

عباس جمشیدی فر| بازیگر| سانسور و ممیزی

انتقاد عباس جمشیدی‌فر از ممیزی‌ها/ دیگر در خیابان هم نمی‌توان فیلم ساخت و باید دوربین را به آسمان ببریم!

انتقاد عباس جمشیدی‌فر از ممیزی‌ها/ دیگر در خیابان هم نمی‌توان فیلم ساخت و باید دوربین را به آسمان ببریم!

بازیگر سینما و تلویزیون با انتقاد از وضعیت ممیزی و سانسور گفت: با رویه‌ای که الان وجود دارد دیگر فکر نکنم در خیابان هم بتوان دوربین را روشن کرد. فکر کنم به تدریج باید دوربین را به آسمان ببریم.

ایران آرت: عباس جمشیدی فر بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت‌وگویی با یک برنامه رادیویی سینما معیار گفت: همه می‌دانیم سینمای اجتماعی متأسفانه حال خوبی ندارد.فکر می‌کنم با این روندی که پیش‌رو در سینمای کشور و حتی شبکه نمایش‌خانگی وجود دارد کار اجتماعی سخت شده است.

وی درباره سختی‌ها و چالش‌های ساخت فیلم اجتماعی گفت: فیلم‌های اجتماعی که قبلاً ساخته می‌شد درباره روابط خانوادگی بود و حالا ما بخواهیم درباره هرکدام از این روابط خانوادگی فیلم بسازیم با هزار و یک مشکل رو به رو هستیم. ابتدا باید یک مسئله تکراری را به نوعی برایش طرحی بنویسیم که ممیزی نداشته باشد. با رویه‌ای که الان وجود دارد دیگر فکر نکنم در خیابان هم بتوان دوربین را روشن کرد. فکر کنم به تدریج باید دوربین را به آسمان ببریم.

وی افزود: فیلم کت چرمی هم یکی از همین فیلم‌هاست که تهیه‌کننده و هم کارگردان برای اکرانش دلشوره‌ای دارند برای اصلاحیه‌هایی که شاید فیلم بخورد و قطعاً هر یک از این اصلاحیه‌ها ضرر بزرگی را به اثر می‌زند.

جمشیدی فر افزود: ما اصلاً نمی‌دانیم با این اتفاقات فیلم اکران بشود یا نشود. من نمی‌گویم این معضل فقط برای «کت چرمی» است. این معضل برای همه کارهای اجتماعی وجود دارد و فکر می‌کنم حالا حالاها وجود خواهد داشت.

وی درباره فیلم دیگری به نام شیشلیک گفت: فکر می‌کنم دیگر شیشلیک از کوبیده هم گذشته است، متأسفانه هم شیشلیک سوخت و هم سیخ آن ذوب شده است. دیگر چیزی از شیشلیک باقی نمانده است. درواقع شما از کار اجتماعی صحبت می‌کنید اما کمدی هم چنین وضعیتی دارد. الان به طور مثال شیشلیک یک کمدی اجتماعی است فکر می کنم سالی که قرار شد این فیلم بعد از جشنواره اکران شود با این شرط بود که شیشلیک با 20 اصلاحیه به جشنواره برود تا اکران شود و مسئولان این قول را دادند. وقتی آقای مهدویان این اصلاحیه‌ها را انجام داد دوباره به مشکل خورد و فکر کنم از آن 80 یا 90 سکانس باید 89 سکانس را بزنند تا یک سکانس پخش شود.

 

بازیگر سانسور ممیزی بازیگر ایرانی عباس جمشیدی فر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین