کد خبر: 70836 A

جان لنون| یوکو اونو

افشای راز قتل جان لنون در مستند جدیدش

افشای راز قتل جان لنون در مستند جدیدش

یک سریال مستند در ۳ اپیزود، مرگ غم‌انگیز جان لنون رهبر گروه بیتلز توسط مارک دیوید چپمن را در سال ۱۹۸۰ مرور می‌کند.

ایران آرت: قتل «جان لنون» در سال ۱۹۸۰ و تحقیقات در مورد قاتل او «مارک دیوید چپمن» قرار است موضوع یک سریال سه قسمتی جدید به روایت «کیفر ساترلند» باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، سامانه نمایش آنلاین «اپل تی‌وی پلاس» در توصیف این سریال مستند اعلام کرد که این اثر درباره قتل بدون محاکمه «جان لنون» خواننده، ترانه‌سرا و موسیقیدان انگلیسی و تحقیقات کامل درباره قاتل او در سال ۱۹۸۰ است که جهان را شوکه و غمگین کرد. 

«لنون» در دسامبر ۱۹۸۰ در محل سکونتش در شهر نیویورک به قتل رسید. «چپمن» که برای ارتکاب این جرم پنج گلوله از یک هفت تیر مخصوص ۰.۳۸ شلیک کرد، به کشتن لنون اعتراف کرد و به ۲۰ سال حبس محکوم شد.

این سریال مستند شامل فیلم‌هایی است که قبلاً دیده نشده بود، از جمله روایت‌های شاهدان عینی و عکاسی از صحنه جرم و همچنین مصاحبه‌هایی با روانپزشکان، وکلا، کارآگاهان و دادستان‌های چپمن در کنار روایت‌های برخی از نزدیکان لنون.

«یوکو اونو» همسر «جان لنون» در زمان مرگ، در مورد این مستند اظهارنظری نکرده است و مشخص نیست که آیا او در ساخت آن مشارکت داشته است یا خیر.

در سال ۲۰۲۲، درخواست «دیوید چپمن» برای آزادی مشروط برای دوازدهمین بار تائید نشد، با این حال او حق دارد در سال ۲۰۲۴ بازنگری دیگری برای آزادی مشروط داشته باشد.

«لنون» به‌ همراه «پل مک‌کارتنی» یکی از موفق‌ترین ترانه‌سرایان قرن بیستم به حساب می‌آید. زمانی که در سال ۱۹۷۰ گروه «بیتل‌ها» از هم پاشید، او به صورت انفرادی حرفه‌اش را ادامه داد.

در حال حاضر تاریخ انتشار این مستند اعلام نشده است. 

 

جان لنون یوکو اونو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین