کد خبر: 7295 A

استقبال لندنی‌ها از گروه موسیقی ایرانی

استقبال لندنی‌ها از گروه موسیقی ایرانی

گروه موسیقی ایرانی متشکل از داریوش پیرنیاکان، حمیدرضا نوربخش و بهنام سامانی کنسرتی در لندن برگزار کردند.

ایران آرت: گروه سه نفر هنرمندان موسیقی ایران متشکل از داریوش پیرنیاکان، حمیدرضا نوربخش و بهنام سامانی کنسرتی را در تالار «کاکبیت تئاتر» لندن اجرا کردند.

کنسرت سه نفره داریوش پیرنیاکان نوازنده تار و سه تار، بهنام سامانی نوازنده تمبک و حمیدرضا نوربخش خواننده یکشنبه شب چهارم تیرماه در تالار «کاکبیت تیاتر» شهر لندن با اجرای دوبخش آواز ابوعطا و دستگاه ماهور  همراه شد. به گزارش مهر؛ در بخش نخست این کنسرت نوربخش با انتخاب اشعاری از سعدی، حافظ و عراقی قطعات آوازی، دوبیتی خوانی و دو تصنیف «آتش دل» و «سرو خجل» را با همراهی سه تار پیرنیاکان و تمبک سامانی اجرا کرد.

در بخش دوم این کنسرت که در دستگاه ماهور بود بعد از مقدمه و ساز و آواز قطعاتی از ساخته های داریوش پیرنیاکان از جمله «چهارمضراب بازگشت» و تصنیف «بی وفا» با استفاده از أشعاری از حافظ، شهریار و مولانا اجرا و در پایان نیز تصنیف «زدست محبوب» آرائه شد. در این قسمت پیرنیاکان با ساز تاربه نوازندگی پرداخت.

بعد از اتمام برنامه  که با استقبال قابل توجه مخاطبان همراه بود نوربخش حین بازگشت دوباره گروه روی صحنه با آرزوی بهبودی هر چه سریع تر برای محمدرضا شجریان خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی گفت: امشب ما تصنیف «مرغ سحر« را که استاد همیشه به عنوان قطعه آخری کنسرت ها انتخاب می کرد، تقدیم شما می کنیم.

در این کنسرت علاوه بر حضور هموطنان ایرانی، برخی چهره های فرهنگی جین لویسون محقق موسیقی ایرانی و لئونارد استاد فرهنگ و ادبیات فارسی نیز حضور داشته و بعد از اتمام برنامه به گپ و گفت با هنرمندان پرداختند.

 

داریوش پیرنیاکان حمیدرضا نوربخش کاکبیت تئاتر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین