کد خبر: 8940 A

شاگرد لطفی با «آفرین عشق» آمد

شاگرد لطفی با «آفرین عشق» آمد

مشخصه اصلی که این اثر را از سایر آثار متقاوت می کند ضبط همزمان قطعات در استودیو است

ایران‌آرت: آلبوم موسیقی سنتی «آفرین عشق» به خوانندگی احمد اسماعیلی از شاگردان استاد علی جهاندار و زنده‌یاد محمدرضا لطفی منتشر و روانه بازار شد.

به گزارش ایران‌آرت، این آلبوم شامل چهار تصنیف و دو قطعه آوازی در اصفهان و دشتی است. آفرین عشق، روشن، سرو آزاد، مفهوم مطلق یار، آوازی دشتی و آوازی اصفهان قطعات این آلبوم موسیقی را تشکیل می دهند. قطعه «سرو آزاد» در این اثر به یاد استاد پرویز مشکاتیان اجرا شده است.

احمد اسماعیلی شاگرد استاد علی جهاندار و مرحوم محمدرضا لطفی است که «آفرین عشق» نخستین آلبوم موسیقی او محسوب می شود. خواننده در نخستین آلبومش نشان داده به ردیف آوازی، گوشه ها و دستگاه ها مسلط است.

تار قطعات این آلبوم را امیر احدی نفر اول چندین دوره فستیوال های کشوری تار ایران نواخته است. شاعر قطعات هم امیرحسین الهیاری شاعر و مترجم خوش ذوق کشورمان است.

مشخصه اصلی که این اثر را از سایر آثار متقاوت می کند ضبط همزمان قطعات در استودیو است؛ یعنی به شیوه قدما، صدای خواننده و صدای تار و دیگر سازها با هم در یک زمان  ضبط شده اند که این شیوه به ذات و جوهر موسیقی ایرانی بسیار نزدیک تر  است و حس نوستالژی و لذت موسیقایی بیشتری را در شنونده ایجاد می کند.

photo_2017-08-07_18-33-46

این آلبوم به همت شرکت موسیقی «جوان» تولید و منتشر شده است. دیگر عوامل این آلبوم عبارتند از تمبک: شایان ابوالحسنی، ویولن سل: مهرداد عالمی، ناظر ضبط: گرشا رضایی، ضبط: رامین مظاهری، میکس و مستر: گرشا رضایی و استودیو باران، طراح گرافیک: بهزاد حاجی بیک لو.

 

 

 

محمدرضا لطفی آلبوم آفرین عشق احمد اسماعیلی علی جهاندار
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین