کد خبر: 11252 A

آقای حکایتی از بازگشت به صحنه تئاتر گفت

آقای حکایتی از بازگشت به صحنه تئاتر گفت

بهرام شاه محمدلو درباره بازگشت به صحنه تئاتر و حضور در نمایش «چه کسی سهراب را کشت» گفت.

ایران آرت: بهرام شاه‌محمدلو، کارگردان، تهیه کننده و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که اغلب دهه شصتی ها او را با کاراکتر معروف آقای حکایتی می شناسند، درباره دلیل وقفه ای که در بازگشت به صحنه تئاتر داشت، گفت: وقفه‌ای که افتاد به دلایل مختلفی بود. بخشی از آن به خاطر حضورم در کارهای تلویزیونی بود. به هر حال من به سریال‌ها متعهد بودم و باید کار می‌کردم. بخش دیگرش هم به خستگی‌ من مربوط می‌شد. من در یک برهه‌ای به شدت مشغول کارهای صحنه‌ای، تصویری و آموزشی بودم و خواستم بعد از آن شلوغی‌ها یک مقدار استراحت کرده باشم.

وی افزود: با تئاتر مشکلی نداشتم و شاید اگر پیشنهادات بهتری به من ارائه می‌شد، تئاتر هم بازی می‌کردم. در این مدت چند پیشنهاد به من داده شد که حس کردم آن کارها چندان زیبا از آب در نمی‌آید. وارد تمرینات یکی دو نمایش هم شدم که کارگردان یکی از آن نمایش‌ها بعد از اجرای نمایش در جشنواره تئاترفجر از ایران رفت و آن نمایش به اجرای عموم نرسید و کارگردان نمایش دیگر هم با نویسنده نمایش مشکل پیدا کرد و آن نیز متوقف شد. از آن‌جایی که وقت و انرژی زیادی صرف تمرینات آن نمایش‌ها کرده بودم، توقف‌ هر دوی آن‌ها بسیار متأثرم کرد. به هر حال بعد از مدت‌ها با نمایش "چه کسی سهراب را کشت؟" به تئاتر برگشتم.

این بازیگر در خصوص نقش خود در نمایش «چه کسی سهراب را کشت» گفت: از ابتدا بنا بود در این نمایش نقش پدر را بازی کنم و آقای کرمی هم روی همین موضوع تأکید داشتند ولی دیدم یک سری گرفتاری‌ها در پیش خواهم داشت و آن گرفتاری‌ها احتمالاً اجازه نمی‌دهد که تمام تمرکزم را روی این نقش پر رنگ بگذارم. به همین خاطر از آقای کرمی خواهش کردم که یک نقش کوتاه به من بدهد تا بتوانم با آن سازگاری پیدا کنم. متأسفانه آن گرفتاری که فکرش را می‌کردم هم برایم پیش آمد و خوشحالم که عوض شدن نقش من باعث شد آن گرفتاری تأثیر بدی روی کارم نگذارد. از همکاری با آقای کرمی بسیار خوشحالم و همینطور بسیار خوشحالم که با خانم رویا افشار و دیگر دوستان عزیز همبازی بودم.

شاه‌محمدلو انتخاب کارگردان را عنصر مهمی برای پیشبرد هر چه بهتر نمایش دانست و در این باره به هنرآنلاین بیان کرد: آقای کرمی وقتی بازیگر را انتخاب می‌کند، 50 درصد نقش برایش حل و پرداخت شده است. انتخاب کارگردان خیلی مهم است چون خیلی از کارگردان‌ها بعد از 2 ماه سر و کله زدن با بازیگرها متوجه می‌شوند که انتخاب‌شان اشتباه بوده است. خیلی خوب است که آقای کرمی در این قضیه دارد استادی به خرج می‌دهد. ایشان نه خودش را به بازیگر تحمیل می‌کند و نه اجازه می‌دهد بازیگر این کار را انجام بدهد. این تعادل بین بازیگر و کارگردان به شکل‌گیری نظم کمک می‌کند و نظم هم باعث موفقیت یک نمایش می‌شود.

 

بهرام شاه محمدلو آقای حکایتی نمایش چه کسی سهراب را کشت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین