کد خبر: 14086 A

گلایه بازیگر تئاتر از بدقولی‌های تهیه کنندگان/ رفتار غیرحرفه‌ای موج می‌زند

گلایه بازیگر تئاتر از بدقولی‌های تهیه کنندگان/ رفتار غیرحرفه‌ای موج می‌زند

بازیگر نمایش "زبان تمشک های وحشی" از وضعیت تسویه حساب و مدیریت در تماشاخانه پالیز انتقاد کرد.

ایران آرت: الهام کردا بازیگر تئاتر درباره بدقولی مدیر تماشاخانه پالیز در پرداخت مبلغ فروش بلیت های نمایش «زبان تمشک های وحشی» که مهرماه به اجراهای خود در این تماشاخانه پایان داده بود، به خبرنگار مهر گفت: نمایش «زبان تمشک های وحشی» بعد از ۶۷ اجرا در تماشاخانه پالیز اواسط مهرماه به اجراهای خود پایان داد اما بعد از گذشت ۲ ماه از پایان اجراها هنوز مدیر تماشاخانه پالیز با این گروه تسویه حساب نکرده است.

وی ادامه داد: با وجود گذشتن ۲ ماه از پایان اجرا من تنها نصف مبلغ اجراها را دریافت کرده ام و این اتفاق نه تنها برای من بلکه برای بقیه بازیگران و عوامل پشت صحنه نیز رخ داده است. مگر دستمزد بازیگران و عوامل یک نمایش چقدر است که باید چندین ماه برای دریافت حقشان منتظر بمانند. هنرمندان تئاتر زندگی شان با این مبالغ اندک بالا و پایین می شود پس چرا باید در مقابل این بی تعهدی ها سکوت کنند.

بازیگر «هم هوایی» با گلایه از افرادی که این روزها به عنوان تهیه کننده در تئاتر مشغول به فعالیت شده اند، به مهر عنوان کرد: متاسفانه این روزها افرادی در تئاتر به عنوان تهیه کننده کار می کنند که تنها عنوان تهیه کننده را یدک می کشند و تخصصی در این زمینه ندارند. من نمی دانم قراردادی که ایمان یزدی تهیه کننده «زبان تمشک های وحشی» با تماشاخانه پالیز بسته چگونه است چون توضیحی درباره قرارداد به عوامل داده نشد اما این را می دانم اگر فردی به عنوان تهیه کننده وارد عمل می شود، موظف است با عوامل نمایشش تسویه حساب کند نه اینکه منتظر باشد تا تماشاخانه پول نمایش را پرداخت کند و وی بعد از آن پول عوامل را بپردازد. تهیه کننده باید از حساب خودش هزینه ها را بدهد و بعد خودش با مدیریت تماشاخانه طرف حساب باشد در غیر این صورت هر کدام از ما می توانیم تهیه کننده نمایش باشیم.

وی با اشاره به اعتمادی که هنرمندان به برخی از مدیرن تولید و تهیه کننده های حرفه ای تئاتر  دارند، گفت: افرادی مثل محمدرضا حسین زاده کارشان را بلد هستند و بازیگران و دیگر عوامل با اطمینان و اعتماد با آنها وارد کار می شوند چون همه جزئیات یک همکاری برایشان روشن است و لازم نیست بعد از اجرا مدام دنبال گرفتن حق و حقوقشان باشند.

کردا متذکر شد: مساله دیگری که می خواهم به آن اشاره کنم برخورد هنرمندان با سالن دار بی تعهد است. اگر این فرد توسط هنرمندان تئاتر تحریم شود و با بدقولی ها، بی اخلاقی ها و غیر حرفه ای عمل کردنش برخورد شود، دیگر شاهد چنین اتفاق هایی نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد تنها با جنگ و دعوا و یا چند ماه آمد و رفت می توان حق و حقوق یک نمایش را از آقای فرامرز پالیزدار مدیر و مالک تماشاخانه پالیز گرفت. بسیاری از همکاران بازیگرم را سراغ دارم که دیگر حاضر نیستند در نمایشی که در تماشاخانه پالیز اجرا می شود، بازی کنند. اگر سالن داری پول نمایش‌ها را در جاهای دیگری سرمایه گذاری می کند به ما مربوط نیست، ما ۶۷ شب در این تماشاخانه اجرا داشتیم و دستمزدهای عجیب و غریب و نامتعارفی نیز درخواست نکرده ایم پس این حق گروه است که دستمزدهایشان بعد از پایان اجراها تسویه شود.

کردا در پایان صحبت هایش عنوان کرد: من تا امروز قصد نداشتم درباره این قضیه صحبت کنم چون معتقد بودم این موضوع برای رسانه ای شدن بی اهمیت است اما به این نتیجه رسیدم که موضوع فقط من نیستم بلکه مساله یک گروه مطرح است و عوامل پشت صحنه مثل من تریبونی برای اعتراض و گرفتن حقوقشان در اختیار ندارند. در حال حاضر من به نمایندگی از گروه نمایش «زبان تمشک های وحشی» این اعتراض را رسانه ای کرده ام‌ تا شاید مشکل برطرف شود.

 

الهام کردا نمایش زبان تمشک های وحشی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین