کد خبر: 16910 A

این روزهای تئاتر در پایتخت / اثری از امانوئل اشمیت و کولاژی از داستان‌های کوتاه گلشیری

این روزهای تئاتر در پایتخت / اثری از امانوئل اشمیت و کولاژی از  داستان‌های کوتاه گلشیری

آثاری از امانوئل اشمیت و محمد چرمشیر و کولاژی از جهان داستان‌های کوتاه هوشنگ گلشیری در تماشاخانه های پایتخت به روی صحنه می رود.

ایران آرت: به گزارش گروه هنری روزنامه شرق، این روزها نمایش‌های فتوحات گلشیری، نقالی مغولستان خارجی، بخواب در رؤیاهایت، خرده‌جنایت‌های زن‌وشوهری و پاشیده در تالارهای پایتخت اجرا می‌شوند.

«فتوحات گلشیری» در تالار چهارسو

نمایش «فتوحات گلشیری» به کارگردانی یوسف باپیری و دراماتورژی مجتبی کریمی از روز چهارشنبه، ٢٥ بهمن، ساعت ٢٠ با مدت‌زمان ٦٠ دقیقه و قیمت بلیت ٣٠ هزار تومان در تالار چهارسوی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود. در نمایش «فتوحات گلشیری» که طبق گفته دست‌اندرکاران این اثر نمایشی، کولاژی از جهان داستان‌های کوتاه هوشنگ گلشیری است، عباس جمالی، بهار کاتوزی، فرزانه میدانی و مریم نورمحمدی به‌عنوان بازیگر حضور دارند.

«بخواب در رؤیاهایت» در تئاتر مستقل

نمایش «بخواب در رؤیاهایت» به نویسندگی محمد چرمشیر و همراهی رکسانا مهرافزون به‌عنوان طراح پروژه در تئاتر مستقل تهران اجرا می‌شود. نمایش «بخواب در رؤیاهایت» حاصل کارگاه آموزشی رکسانا مهرافزون در تئاتر مستقل تهران است که ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان بوده.  در این کارگاه صدساعته موضوعاتی مانند قصه‌نویسی، تخیل، تجسم، ترکیب‌بندی، بدن و بیان تدریس شده و متن این نمایش نیز بر اساس مجموعه قصه‌های هنرجویان نوشته شده است. «بخواب در رؤیاهایت» جدیدترین تولید تئاتر مستقل تهران محسوب می‌شود که در تاریخ ٢٨ و ٢٩ بهمن ساعت ١٩ به صحنه خواهد رفت؛ علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.

«خرده‌جنایت‌های زن‌وشوهری» در خانه نمایش

نمایش «خرده‌جنایت‌های زن‌وشوهری» با بازی تبسم هاشمی‌حائری و رضا رمضانی در خانه نمایش اداره تئاتر به صحنه رفت. نمایش «خرده‌جنایت‌های زن‌وشوهری» نوشته اریک امانوئل اشمیت و به کارگردانی رضا رمضانی، دوشنبه ٢٣ بهمن، در خانه نمایش اداره تئاتر به صحنه رفت. در خلاصه داستان این نمایش آمده است؛ مرد بر اثر حادثه‌ای مرموز دچار فراموشی شده. زن او را به خانه آورده و سعی می‌کند گذشته را بازسازی کند تا هویت مرد بازگردد، اما در این میان حقایقی هولناک آشکار می‌شود.  این نمایش هر روز به‌جز شنبه‌ها، رأس ساعت ١٨ تا تاریخ ٢٣ اسفندماه ٩٦ روی صحنه خواهد بود. علاقه‌مندان به تماشای آثار نمایشی خانه نمایش می‌توانند به نشانی میدان فردوسی، بعد از خیابان ایرانشهر، خیابان شهید موسوی (فرصت سابق)، کوچه محمدآقا، پلاک ٣٤
 مراجعه کنند.

«پاشیده» در پارکینگ عمومی

«پاشیده» کاری از گلاره ریحانی و سروش کریمی‌نژاد از ۲۸ بهمن‌ماه در یک پارکینگ عمومی اجرا می‌شود. اجرای «پاشیده» با محوریت فرسودگی، از ٢٨ بهمن‌ماه در یک پارکینگ عمومی اجرا می‌شود. از منظر این اجرا که کاری از گلاره ریحانی و سروش کریمی‌نژاد است، فرسودگی امر اجتناب‌ناپذیر انسان معاصر است. فرسودگی در اینجا نه به معنای خستگی، بلکه به معنای ازبین‌رفتن هر امر ممکن است. «پاشیده» اثری متعارف نیست و مخاطبش با نمایشی روایتگر روبه‌رو نمی‌شود. این اجرا صرفا تصویرگر وضعیتی مشخص است که در آن مرز فرسودگی و نزدیک‌شدن به بی‌فعلی محض نمایان می‌شود.
گروه «پاشیده» تلاش می‌کند در اجرای خود زیستی مشترک با مخاطبان را تجربه کند. اجراگران این اجرا عبارتند از راضیه اعرابی و بابک خارند. این اجرا از ۲۸ بهمن‌ماه و به مدت ۱۰ شب در خیابان ولیعصر، بالاتر از عباس‌آباد، روبه‌روی هتل سیمرغ پذیرای مخاطبان خواهد بود. «پاشیده» هر شب رأس ساعت ۲۰ برای علاقه‌مندان به نمایش‌های نامتعارف اجرا می‌شود.

محمد چرم‌شیر رکسانا مهرافزون یوسف باپیری مجتبی کریمی فتوحات گلشیری خرده جنایت های زن و شوهری گلاره ریحانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین