کد خبر: 17371 A

آزار جنسی هالیوود در تئاتر سوژه شد / دیوید ممت پشت ماجرا است

آزار جنسی هالیوود در تئاتر سوژه شد / دیوید ممت پشت ماجرا است

دیوید ممت نمایشنامه "گندم تلخ" را با موضوع تهیه‌کننده جنجالی هالیوود نوشت.

ایران آرت: «دیوید ممت» فیلمنامه‌نویس و نمایشنامه‌نویش مطرح آمریکایی اعلام کرد نمایشنامه‌ای با موضوع «هاروی واینستاین» نوشته است.

به گزارش ایسنا، «ایندیپندنت» نوشت: «دیوید ممت» که نمایشنامه «گلن گری گلن راس» از مشهورترین کارهای اوست، در جدیدترین مصاحبه خود عنوان کرده که نمایشنامه‌ای به نام «گندم تلخ» را درباره «هاروی واینستاین» به نگارش درآورده است.

«واینستاین» تهیه‌کننده پرنفوذ هالیوودی است که طی چند ماه گذشته و شکل گرفتن جنیش «#من_هم» از سوی بیش از ۵۰ زن به تعرض و تجاوز متهم شده است. او پس از این رسوایی از بسیاری از نهادهای سینمایی از جمله اسکار، بفتا، انجمن تهیه‌کنندگان سینمایی آمریکا و ... اخراج شد.

در مصاحبه «ممت» با «شیکاگو تریبیون» آمده که یکی از بازیگران باسابقه تئاتر شیکاگو که ستاره سینما هم هست، تمایل دارد در نمایش اقتباسی «گندم تلخ» ایفای نقش کند. «ممت» درباره نگارش این اثر گفت: داشتم با تهیه‌کننده کارهایم در «برادوی» صحبت می‌کردم که به من گفت، چرا درباره «هاروی واینستاین» یک نمایشنامه نمی‌نویسی؟ من هم نوشتم.

این نخستین بار نیست که این نویسنده برنده دو جایزه «پولیتزر» در کار خود به سوژه آزار جنسی می‌پردازد؛ او در سال ۱۹۹۲ هم نمایشنامه‌ای به نام «اولیانا» نوشت که به همین موضوع می‌پرداخت. «اولیانا» سال ۲۰۰۹ با بازی «بیل پولمن» و «جولیا استایلز» به روی صحنه تئاتر «برادوی» رفت.

«ممت» درباره اثر جدیدش گفت: این روزها خیلی درباره این مساله فکر می‌کنم. من چند دختر دارم و یک پسر جوان. هر جامعه‌ای باید با مساله غیرقابل کنترل جنسیت دست و پنجه نرم کند و راه‌های مختلفی را امتحان کند که هیچ یک از آن‌ها هم به خوبی کارگر نمی‌افتد. وقتی تغییری ایجاد می‌کنی، دچار سختی می‌شود. دقیقا شبیه همین حالی که ما الان داریم. مردم دیوانه می‌شوند و یکدیگر را تکه‌تکه می‌کنند.

رسوایی اخلاقی «هاروی واینستاین» تهیه‌کننده پرنفوذ هالیوودی، آغازگر جنبش بزرگی در آمریکا و دیگر کشورهای جهان شده و تاکنون دامن چهره‌های شاخصی همچون «داستین هافمن»، «وودی آلن»، «کیسی افلک» و هنرمندان و نویسندگان دیگری را گرفته است. متهم شدن ستاره‌های هالیوود به آزار و تجاوز جنسی، تاکنون باعث اخراج چندین سینماگر از پروژه‌های کلان شده و خسارت‌های مالی زیادی به بار آورده است.

«دیوید ممت» علاوه بر «گندم تلخ» در حال کار بر روی جدیدترین رمانش «شیکاگو» و اقتباس سینمایی کمپانی «فاکس» از فیلمنامه‌ «نیرو» است.

دیوید ممت هاروی واینستاین گندم تلخ واینستاین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین