کد خبر: 23915 A

شاهکار تئاتر برادوی روی پرده سینما می‌آید

شاهکار تئاتر برادوی روی پرده سینما می‌آید

دوستداران نمایش بسیار موفق "همیلتن" باید دست‌کم دو سال دیگر منتظر تماشای آن روی پرده سینما باشند.

ایران آرت: فیلمی که دو سال پیش از اجرای نمایش «همیلتن» ضبط شده، دست‌کم تا دو سال دیگر باید در گنجه بماند و دوستداران این موزیکال تماشایی به احتمال فراوان سال 2020 موفق به تماشای آن روی پرده سینما می‌شوند. درست سه سال از آغاز اجرای «همیلتن» در برادوی می‌گذرد و لین-مانوئل میراندا بازیگر اصلی، نویسنده، آهنگساز، شاعر و همه‌کاره آن است.

به گزارش همشهری آنلاین، فیلمی که از اجرای این نمایش ضبط شده، مربوط به سال 2016 و پیش از جدا شدن میراندا از گروه بازیگران آن است. «همیلتن» تا دو سال دیگر در آمریکا و بریتانیا روی صحنه خواهد ماند و انتظار می‌رود پس از پنج سال، تعداد تماشاگران آن روند نزولی داشته باشد. به این ترتیب، شرایط برای اکران فیلمی که از اجرای صحنه‌ای «همیلتن» ضبط شده فراهم می‌شود و به احتمال فراوان در سینما هم مورد استقبال قرار می‌گیرد.

جنگ برای به دست آوردن حق پخش سینمایی مهم‌ترین و موفق‌ترین نمایش سه سال اخیر دنیا بین استودیوها و شرکت‌های بزرگ از همین امروز آغاز شده و البته این امر هزینه‌ای 50 میلیون دلاری خواهد داشت. «همیلتن» بر اساس کتاب زندگینامه الکساندر همیلتن، یکی از بنیانگذاران ایالات متحده آمریکا نوشته ران چرنو خلق شده و اجرای آن ترکیبی از موسیقی‌های هیپ‌هاپ، آر-اند-بی، سول و پاپ است.

«همیلتن» در همان سال اول اجرا در برادوی توانست 11 جایزه تونی (معادل اسکار در دنیای نمایش) از آن خود کند و برنده جایزه پولیتزر 2016 در رشته نمایش شد. پس از روی صحنه رفتن در وست‌اند لندن، نوبت به انگلیسی‌ها رسید که با اهدای هفت جایزه لارنس اولیویه از اجرای «همیلتن» تقدیر کنند.

میراندا که با «همیلتن» به چهره‌ای سرشناس و محبوب تبدیل شده، در آینده نزدیک با نخستین نقش سینمایی خود «بازگشت مری پاپینز» همراه با امیلی بلانت روی پرده می‌آید. او قصد دارد روی صندلی کارگردانی سینما هم بنشیند و نمایش موزیکال «تیک تیک ... بوم!» را به فیلم تبدیل کند.

برادوی همیلتن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین