کد خبر: 24705 A

اعتراض بازیگر قدیمی به وضعیت تئاتر

اعتراض بازیگر قدیمی به وضعیت تئاتر

بازیگر قدیمی گفت: تئاتر امروز ما به هیچ عنوان تفکر برانگیز نیست.

ایران آرت: عزت الله مهرآوران بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درخصوص فعالیت های خود در عرصه بازیگری طی سال جاری به خبرگزاری میزان گفت: متاسفانه این روزها مشغول هیچ کاری نیستم و همچنان دستمزد کارهایی که سال پیش انجام دادم پرداخت نشده است.

وی درباره ظهور کمدی‌های سخیف در عرصه تئاتر و سینما اذعان کرد: اینها هنر را اشتباه گرفته ‌اند. تولیدکنندگان این آثار نمی‌دانند کار هنر خنداندن مردم نیست. من نمی‌فهمم چرا به عنوان مثال هر تئاتری روی صحنه می‌رود باید در چند صحنه مخاطبش را بخنداند.

بازیگر سریال "لیسانسه‌ها" در همین راستا ادامه داد: تئاتر امروز ما به هیچ عنوان تفکر برانگیز نیست. تئاتر هنری با ارزش و فاخر است، البته نمی‌گویم کمدی به هیچ وجه وجود نداشته باشد اما اینکه در یک اثر جدی چند صحنه کمدی وارد می‌کنند تا مخاطب بخندد اصلاً درست نیست.

وی با نقد وضعیت فعلی تئاتر اذعان کرد: سیاستگذاران هنری و مسئولین فرهنگی باید فکری به حال تئاتر امروز بکنند زیرا این هنر از راه اصلی خود کاملاً دور شده و بیشتر تبدیل به یک صنعت و کاسبی شده است.

بازیگر سریال "ایراندخت" ادامه داد: در تئاتر امروز هیچ قانون و ضابطه‌ای وجود ندارد و همه چیز تئاتر به رابطه بازی ختم شده است. یکسری به تئاتر آمده و بازیگران مشهور را برای فروش به صحنه می آورند در صورتی که تئاتر اصلاً به طور کلی چیز دیگری است.

مهرآوران ورود به تئاتر را بی قانون دانست و خاطرنشان کرد: تئاتر مانند خانه‌ای شده که در نداشته و هرکس به راحتی وارد آن می‌شود. این بین بازیگران هم اگر کار نکنند که در معاش خود می مانند. از طرفی مرکز هنرهای نمایشی هم همیشه تا همین حد به فکر تئاتر بوده و نمی توان از آن انتظاری داشت. طی این سالها مرکز هنرهای نمایشی هیچ رشدی نداشته و در تولید تئاتر کاملاً منفعل مانده است. 

تئاتر نمایش عزت الله مهرآوران
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین