کد خبر: 34994 A

تازه‌ترین خبر از اثر جدید بهرام بیضایی

تازه‌ترین خبر از اثر جدید بهرام بیضایی

ناشر آثار بهرام بیضایی از نگارش نمایشنامه‌ای جدید توسط بیضایی و تجدید چاپ دو کتاب این هنرمند و نمایشنامه‌نویس خبر داد.

ایران آرت: شهلا لاهیجی ناشر آثار بهرام بیضایی در ایران گفت: امسال ما دو کتاب از آقای بیضایی تجدید چاپ کردیم؛ "آینه‌های روبه‌رو" که سال‌ها پیش در انتشارات دماوند منتشر شده بود و ما دوباره مجوزش را گرفتیم و نمایشنامه "خاطرات هنرپیشه نقش دوم".

لاهیجی در گفتگو با ایبنا بیان کرد: آقای بیضایی  کار جدیدی در دست دارند که ما گاهی به خودمان اجازه پیگیری می‌دهیم. و همیشه هم می‌گویند؛ "آن قدر سرم شلوغ است که..." این کار، نمایشنامه است؛ یک جور بازنویسی "جانا و بلا دور". منتها باید کارهایی انجام دهند تا ما بتوانیم اینجا منتشرش کنیم. وقتی کسی ترک وطن کرده و تمام امیدها و آرزوهاش برای اعتلای زبان در وطنش جامانده، و او بدون آنها به یک دیار غریب رفته... دیگر ما اصلا بیضایی داریم؟ دیگر بیضایی پرورش دادیم؟

مدیر انتشارات روشنگران درباره حضور در نمایشگاه کتاب گفت: من سال گذشته در نمایشگاه کتاب، حضور داشتم اما کتاب نفروختم. گفتم؛ نمایشگاه جای فروش نیست. امسال به من گفتند؛ جا زدی که فروش داری. گفتم؛ نه! جا نزدم! هنوزم به آن مساله معتقدم. ولی مجبور شدم. وقتی تیراژ کتاب ما؛ سیصد و پنجاه، چهارصد یا پانصد نسخه است، دیگر اصلا حرف زدن راجع به فروختن و نفروختن شوخی است. یک شوخی غم‌انگیز. امسال تصمیم به حضور گرفتیم، برای این‌که کتاب‌فروشی‌هایی که ما در حمایت از آنها به استقبال عدم فروش در نمایشگاه رفتیم، از ما حمایتی نکردند. جمع نشدند که در یک جلسه‌ای با هم حرف بزنیم. مساله این است که چه کار عملی انجام دادیم؟ چه تغییری در رابطه با کتاب‌فروش و ناشران اتفاق افتاد؟ هیچ کاری نکردیم. اتحادیه هم گرفتار انتخابات و غیره و غیره بود.

لاهیجی گفت: هر کتابی که شما در روشنگران می‌بینید، در پسش یک فکر و آرزو خوابیده است. هیچ کتابی برای فروش، برای بازارگرمی و خواننده جمع کردن چاپ نشده است. همه این‌ها جزء آرزوهای من بوده و بودن آن کتاب حتما الزامی داشته است. پیام‌های روی دیوار غرفه ما را ببینید؛ "پیام فوری از مادر زمین" همه راجع به محیط زیست است. ما امسال گفتیم؛ در روشنگران از نایلون خبری نیست. فقط پاکت کاغدی. اگر نیاز دارید با خودتان کیسه پارچه‌ای از خانه بیاورید.

شهلا لاهیجی عناوین جدید انتشارات روشنگران و مطالعات زنان را در این دوره از نمایشگاه کتاب این طور برشمرد: 12  کتاب‌ جدید روشنگران، روز سه شنبه، ساعت 16:30 با حضور نویسندگان و مترجمان در تالار شهید آوینی رونمایی می‌شود. و من فکر می‌کنم این اتفاق مهمی است. چون کتاب‌ها هم از نظر محتوا و هم به لحاظ نویسندگان، کتاب‌های مهمی هستند. حتی در کتاب‌های داستان این مجموعه، بحث بر سر قدرت و درایت زنان است.

بهرام بیضایی شهلا لاهیجی نمایشگاه کتاب تهران آینه های رو به رو خاطرات هنرپیشه نقش دوم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین