کد خبر: 37244 A

رضا رویگری از دلباخته جا ماند

رضا رویگری از دلباخته جا ماند

رضا رویگری که چند سالی است با بیماری دست و پنجه نرم می‌کند به دلیل نامساعد بودن شرایط جسمی‌اش فرصت حضور در نمایش "دلباخته" را از دست داد.

ایران آرت: داود اسدالهی که این روزها نمایش "دلباخته" با کارگردانی و بازی وی در تماشاخانه ایران تماشا روی صحنه است درباره حضور نداشتن رضا رویگری که قرار بود در نمایش بازی داشته باشد گفت: پیش از اجرای نمایش قرار بود رضا رویگری در نقش راوی در این اثر نمایشی ما را همراهی کند اما متاسفانه به دلیل نامساعد بودن شرایط جسمی‌اش این همکاری میسر نشد و ما نتوانستیم در خدمت این هنرمند باشیم.

وی در گفتگو با مهر درباره مضمون نمایش توضیح داد: "دلباخته" رویکردی تازه به داستان سیاوش در "شاهنامه" فردوسی دارد به این مفهوم که در این اجرا شاهد نمایش فیزیکال و حرکات بدنی بازیگران هستیم و از یک گروه حرکت ۶ نفره برای حضور در نمایش بهره گرفتیم. در این نمایش ما همزمان با ۷ سیاوش روبرو می‌شویم؛ سیاوشانی امروزی که جنسیت از آن‌ها گرفته شده است.

اسدالهی ادامه داد: در "دلباخته" نقش ۷ سیاوش را ۶ بازیگر زن و یک بازیگر مرد ایفا می‌کنند که نقش مرد را خودم برعهده دارم. در این نمایش داستان سیاوشی امروزی را به تصویر می‌کشم که می‌تواند در هرجایی از کشور ما زندگی کند. از نظر من سیاوش می‌تواند همان بانویی باشد که برای ورزش ما مدال می‌آورد یا همان رزمنده‌ای که برای دفاع از مرز و بومش جانش را فدا کرده است. در جنگ تحمیلی ما سیاوشانی داشتیم که با خون خودشان مرز و خاک ما را آبیاری و حفاظت کردند.

وی درباره شباهت‌های این نمایش به اثر قبلی‌اش با عنوان "راز پنهان" بیان کرد: این نمایش نیز در راستای اثر قبلی‌ام است اما اسطوره سیاوش را با رویکردی تازه و به شکل فیزیکال به نمایش می‌گذارد درحالی که شاکله اصلی اثر همان است.

این کارگردان در پایان درباره تغییر مکان اجرای نمایش گفت: ابتدا قرار بود نمایش در تماشاخانه مهرگان به صحنه برود اما متاسفانه با مدیریت آنجا به توافق نرسیدیم. این روزها همه به دنبال چهره‌های سینمایی و یا نمایش‌های کمدی هستند و به کیفیت یک اثر توجهی ندارند اما من با افتخار اعلام می‌کنم که یک نمایش ایرانی به صحنه برده‌ام که یکی از اسطوره‌های این مرز و بوم را که نشانه‌هایی از ۲ پیامبر یعنی حضرت یوسف (ع) و حضرت ابراهیم (ع) را در خود دارد، به تصویر می‌کشد.

سودابه گودرزی، سحر حق‌شناس، فهیمه معین، تارا کریمی، زینب‌السادات میری، مریم اصلان پرویز، عسل میرزایی، اوا اصیلیان، زینب خلیفه، فاطمه آقاپور، مرسده ابولقاسمی، داود اسدالهی بازیگران نمایش "دلباخته" هستند که از ۲۶ خرداد ماه ساعت ۲۰ در تماشاخانه ایران تماشا به صحنه می‌رود.

 

تئاتر رضا رویگری نمایش دلباخته داود اسداللهی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین