کد خبر: 42309 A

اجرای "در انتظار گودو" به زبان اصلی/ افزوده شدن گیتاریست به متن

اجرای "در انتظار گودو" به زبان اصلی/ افزوده شدن گیتاریست به متن

بازیگر نمایش "در انتظار گودو" از اجرای این اثر به زبان اصلی خبر داد.

ایران آرت، حامد صالح پور درباره بازی در نمایش "در انتظار گودو" که به زبان انگلیسی اجرا خواهد شد، گفت: نمایش "در انتظار گودو" نوشته ساموئل بکت است که اثر شناخته شده ای در حوزه ادبیات نمایشی دنیا محسوب می‌شود و تاکنون بارها در ایران و کشورهای مختلف به صحنه رفته است. این نمایش قرار است به کارگردانی آتوسا عسکری طی ۲ اجرا به زبان انگلیسی در خانه نمایش مهرگان به صحنه برود.

وی درباره دلایل اجرای نمایش به زبان انگلیسی بیان کرد: از آنجا که کارگردان نمایش فارغ التحصیل مترجمی زبان انگلیسی است و خودش به عنوان مترجم نیز فعال است و از طرف دیگر این نمایش نیز بارها توسط هنرمندان شناخته شده اجرا شده است، تصمیم گرفتیم این بار کار به زبان انگلیسی به صحنه برود. بازیگران از روی متن انگلیسی نمایش را تمرین کردند و همگی به زبان انگلیسی مسلط هستند.

به گزارش مهر، این بازیگران و آهنگساز درباره تغییراتی که متن نسبت به نسخه اصلی کرده است، توضیح داد: در این نمایش من نقش استراگون را ایفا می‌کنم که برخلاف متن اصلی یک گیتاریست است. همچنین لاکی هم که نوکر پوتزو است در نمایش گیتار می‌زد و به فراخور همین تغییر چند دیالوگ به متن اضافه شده است. جدا از این تغییرات اندک، نمایشنامه نیز نسبت به متن اصلی کوتاه تر شده و اجرا یک ساعت و پانزده دقیقه خواهد بود.

صالح پور در پایان درباره دلیل اجرای نمایش تنها در ۲ نوبت اظهار کرد: ابتدا ما نمایش را برای اجرا در ۱۵ روز آماده کرده بودیم و قرار بود کار تهیه کننده داشته باشد و اجرا نیز در پردیس تئاتر شهرزاد باشد اما در آخرین روزها تهیه کننده ترجیح داد در کنار گروه نباشد به همین دلیل مجبور شدیم در خانه نمایش مهرگان ۲ روز اجرا داشته باشیم. ابتدا هم قرار بود نمایش ۴ اجرا طی ۲ روز در سال شماره ۲ مهرگان داشته باشد اما با انتقال اجرا به سالن شماره یک که ظرفیت بیشتری دارد این اثر نمایشی در ۲ نوبت و طی روزهای ۲۳ و ۲۴ آبان ماه اجرا می‌شود. چون اجرا به زبان انگلیسی است باید منتظر بازخورد مخاطبان باشیم و در صورت استقبال از کار به احتمال زیاد نمایش برای اجرای طولانی مدت در سالنی دیگر آماده خواهد شد.

 مسعود خطیبی، حامد صالح‌پور، سینا خدامرادی، رامتین رائقی، محمد مبین ابراهیمی بازیگران نمایش "در انتظار گودو" هستند که به کارگردانی آتوسا عسکری پنجشنبه و جمعه ۲۳ و ۲۴ آبان ماه ساعت ۱۵:۳۰ در سالن شماره یک خانه نمایش مهرگان به صحنه می‌رود.

 

ساموئل بکت در انتظار گودو حامدصالح پور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین